نشست آموزش تخصصی صنایع‌دستی در عمارت تاریخی کوشک برگزار شد

نشست آموزش تخصصی صنایع‌دستی صبح روز یکشنبه ۴ دی ۱۴۰۱ با حضور ویدا توحدی مدیرکل آموزش و ترویج معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، معاونان صنایع‌دستی استان‌های بوشهر، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، فارس و هرمزگان به همراه کارشناسان صنایع‌دستی این استان‌ها در عمارت تاریخی کوشک برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا، در ابتدای این نشست ویدا توحدی ضمن تاکید بر لزوم همکاری و تمرکز نیروهای تخصصی در استان‌های کشور گفت: بازدید از شهرها و روستاهای کاندیدای ثبت جهانی از سوی ارزیابان شورای جهانی صنایع‌دستی اتفاق بزرگی است که باعث خرسندی جامعه فعالان صنایع‌دستی خواهد شد.

او افزود: ما رویدادهای بزرگی در آینده پیش‌بینی کردیم که جشنواره بین‌المللی فجر صنایع‌دستی که در اداره‌کل آموزش و ترویج برنامه‌ریزی می شود از مهم‌ترین آن‌ها است.

او خاطرنشان کرد: رویداد «سه‌گام» که در اداره‌کل حمایت از تولید با رویکرد منسوجات سنتی و طراحی لباس و همچنین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی با مدیریت اداره‌کل بازاریابی و تجاری‌سازی از دیگر برنامه‌های مهم در معاونت صنایع‌دستی خواهد بود.

در ادامه این نشست رضوان حیدری سرپرست معاونت صنایع‌دستی استان بوشهر ضمن تشکر از برگزاری این نشست گفت: استفاده از نظر معاونان و کارشناسان استانی با بیان جزئیات و دغدغه‌های موجود در استان‌ها گامی موثر برای پیشرفت در حوزه صنایع‌دستی خواهد بود.

شه‌بخش معاون صنایع‌دستی استان سیستان و‌ بلوچستان نیز گفت: برگزاری جلسات به صورت منطقه‌ای فرصتی مناسب برای تبادل نظر بین وزارتخانه و استان‌ها است.

محمودی معاون صنایع‌دستی استان کهکیلویه و بویراحمد نیز در این نشست اظهار کرد: با توحه به شناسایی مشکلات و ظرفیت‌های موجود در استان‌ها امیدوارم برگزاری این دوره‌های آموزشی تداوم داشته باشد.

در ادامه این نشست قاسمی معاون صنایع‌دستی استان خوزستان نیز گفت: با توجه به نیاز معاونان و کارشناسان صنایع‌دستی استان‌ها در بروزرسانی اطلاعات در حوزه آموزش و ترویج تداوم برگزاری این جلسات مهم خواهد بود.

رجبی معاون صنایع‌دستی استان هرمزگان نیز در این جلسه اظهار کرد: برگزاری این دوره‌های تخصصی بسیار مفید و کاربردی است و امیدوارم این نشست‌ها برای کمک به هنرمندان و صنعتگران مستمر باشد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011005622754

برچسب‌ها