همایش و نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری آستارا آغاز به کار کرد

نخستین همایش و نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری شهرستان مرزی بندر آستارا روز دوشنبه با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستان آغاز به کار کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان ولی جهانی روز دوشنبه 12 دی ماه 1401 با اعلام این خبر افزود: اولین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرستان آستارا با حضور علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور، اسحاقی معاون اقتصادی استانداری، مرحبا نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی، معاون سرمایه‌گذاری، فرماندار و شهردار آستار و جمعی از مدیران و مسئولین استانی با موضوعات معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری آستارا، برگزاری پنل‌های تخصصی با موضوعات مربوط به سرمایه‌گذاری گردشگری و بررسی مشکلات این حوزه و ارائه مشاوره‌های لازم به مدت یک روز آغاز به کار کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان در آیین افتتاحیه این همایش و نمایشگاه، ظرفیت‌های گردشگری آستارا را نیازمند توجه ویژه دانست و بر لزوم اولویت قرار گرفتن صنعت گردشگری در این شهرستان تاکید کرد.

ولی جهانی با تاکید بر توجه به ظرفیت‌های متعدد حوزه گردشگری آستارا گفت: این شهرستان با وجود نوار ساحلی و جنگلی دارای فرصت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری است و برگزاری چنین رویدادی می‌تواند زمینه‌ساز ارتباط بخش‌های دولتی و خصوصی در این راستا باشد.

او ضرورت تعیین تکلیف طرح‌های راکد گردشگری در آستارا را مورد اشاره قرار داد و افزود: استان گیلان و به ویژه شهرستان آستارا فرصت‌های گردشگری ناشناخته‌ای دارد ولی باید مشکلات بر سر راه سرمایه‌گذاران برطرف شود تا شاهد رونق بیش از پیش در این بخش باشیم.

آستارا شهر فرصت‌های طلایی است

عنایت رضایی‌پور نیز در سخنانی بیان کرد: آستارا شهر فرصت‌های طلایی است و در حوزه‌های مختلف به ویژه بخش گردشگری ظرفیت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد.

فرماندار آستارا اضافه کرد: نگاه ویژه به آستارا می‌تواند علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی، موجب شکوفایی اقتصادی این شهرستان شود و در این راستا حمایت از سرمایه‌گذاران و رفع موانع بسیار مهم است.

آستارا قطب گردشگری استان می‌شود

علی‌اصغر شالبافیان معاون‌گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز در مراسم اختتامیه همایش ضمن تاکید بر نقش حائز اهمیت استان گیلان و شهرستان آستارا در بخش گردشگری و جذب توریست داخلی و خارجی، عامل شناسایی و معرفی جاذبه‌های گردشگری هر منطقه را بعنوان اصلی‌ترین عامل تمایل گردشگران به اقدامات در یک منطقه اشاره کرد و گفت: شهرستان آستارا با دارا بودن جاذبه های نظیر آبشار لاتون، گردنه‌حیران، تالاب استیل و ساحل دریای خزر می‌تواند در آینده نزدیک با تعامل و مشارکت دستگاههای اجرایی متولی امر سرمایه‌گذاری و گردشگری، به قطب گردشگری استان تبدیل شود.

معاون گردشگری کشور در ادامه به اقدامات وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در جهت تسریع و تسهیل فرآیندهای صدور مجوز و تفویض اختیارات به ادارات کل استان ها در راستای رفع موانع و سرعت بخشی به فرآیند صدور موافقت اصولی طرح های گردشگری اشاره کرد.

شالبافیان اقدامات گسترده و موثر اداره‌کل میراث.فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان در حوزه سرمایه‌گذاری و برگزاری اولین همایش و نمایشگاه تخصصی فرصت‌های سرمایه گذاری گردشگری استان در آبان ماه سال جاری در رشت با حضور مهندس ضرغامی و همچنین برگزاری اولین همایش شهرستانی را نشان دهنده حمایت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از امر سرمایه‌گذاری در استان و کشور دانست.

شالبافیان در پایان ضمن تشکر از کلیه دست اندرکاران همایش، خواستار تعامل و هماهنگی کلیه دستگاه‌های اجرایی استان برای رفع موانع بهره‌برداری از زیر ساخت‌های گردشگری استان شد.

در ادامه غلامرضا مرحبا، نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر استفاده بهینه از فرصت‌های سرمایه‌گذاری و ضرورت اولویت دادن به صنعت گردشگری این شهرستان اظهار کرد: این اتفاق برای پیشبرد اقتصادی، برخورداری از گردش مالی مناسب و اشتغالزایی در منطقه ضرورت دارد.

نماینده آستارا در ادامه بیان کرد: آستارا سرشار از مواهب الهی، جاذبه‌های گردشگری و تاریخی بوده و در چند ماه گذشته در راستای سرمایه‌گذاری خیز مثبتی برداشته شده است و به طور قطع با جذب گردشگران و اشتغالزایی توسعه بیش از پیش این منطقه را شاهد خواهیم بود.

او همچنین ابراز امیدواری کرد، تفاهم‌نامه‌های خوبی در پی برگزاری این همایش به امضا برسد و در آینده نزدیک تبدیل به قراردادهای اجرایی شود که مردم نیز از ثمرات آن بهره‌مند شوند.

اولین همایش و نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری آستارا به مدت یک‌ روز با میزبانی هتل اسپیناس برگزار شد.

برخورداری از جاذبه‌های طبیعی و گردشگرپذیری، وجود منطقه ویژه اقتصادی، فاصله کم تا منطقه آزاد انزلی، همجواری با جمهوری آذربایجان و دسترسی به کشورهای مشترک المنافع از طریق زمینی، دریایی و ریلی در کنار نزدیکی به پایتخت در مقایسه با سایر نقاط مرزی کشور از جمله مزیت‌های شهرستان آستارا است.

شهرستان مرزی آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر، در منتهی الیه غرب استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011012709225

برچسب‌ها