ضرورت سامان‌دهی سیستم گرمایشی بازار جهانی تبریز

فرماندار تبریز بر سامان‌دهی کابل‌های برق و سیستم گرمایشی بازار تاریخی این شهرستان تأکید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، علی جعفری آذر روز سه‌شنبه 13 دی‌ماه ۱۴۰۱ در جلسه رسیدگی به مشکلات و اجرای طرح ایمنی بازار بزرگ تبریز گفت: با توجه به اینکه بازار تاریخی تبریز از جمله آثار مهم ثبت‌شده جهانی کشور است، حفاظت و سامان‌دهی آن با مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان امری ضروری است.

فرماندار تبریز گفت: یکی از خواسته‌های اصلی کسبه و فعالان این بازار بزرگ رسیدگی به وضعیت سیستم گرمایشی و تأمین گرمایش ایمن است که تاکنون اقداماتی صورت نگرفته است.

او ادامه داد: نباید رسیدگی به این خواسته مردم و اهالی بازار فقط در حد جلسه و مکاتبات بین دستگاه‌ها خلاصه شود، دستگاه‌های مسئول هر چه سریع‌تر نظرات تخصصی و کارشناسی خود را بر اساس ضوابط و استانداردهای ایمنی با همکاری شرکت مشاور به یک طرح اجرایی تبدیل کنند.

جعفری‌آذر اظهار داشت: از مهم‌ترین مسائل قابل‌توجه در بازار تاریخی تبریز، حفاظت و مرمت مستمر سیم‌ها و کابل‌های برق در راستای بهبود وضعیت بصری و ایمنی بازار و حجره‌ها است و تجهیز بازار به سیستم اعلام حریق باید در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401101342626

برچسب‌ها