ادامه‌ روند کاهشی دما در بیشتر مناطق کشور تا شنبه/ وزش باد و تلاطم دریا در محدوده خلیج فارس و تنگه هرمز

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران از ادامه روند کاهشی دما و ماندگاری هوای سرد تا صبح شنبه 23 دی ماه 1401، در بیشتر مناطق کشور خبر داد.

صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا بیان کرد: امروز 20 دی ماه با خروج سامانه بارشی از شرق کشور در اردبیل، گیلان و غرب مازندران بارش باران و برف و در برخی مناطق قم، مرکزی، اصفهان، غرب، یزد، کرمان، هرمزگان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و شمال خراسان رضوی و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های البرز، تهران و غرب سمنان، بارش پراکنده همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌‌شود.

او با اشاره به اینکه روز پنج‌شنبه 21 دی ماه در سواحل غربی دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی و غربی، بارش رخ می‌دهد، افزود: جمعه، با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب کشور، در دامنه‌های زاگرس واقع در جنوب غرب و غرب کشور به‌ویژه استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد بارش همراه با وزش باد انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: شنبه 23 دی ماه، در جنوب غرب و برخی مناطق غرب کشور بارش ادامه داشته و گستره بارش‌ها بوشهر، شمال و غرب فارس را نیز در بر می‌گیرد.

ضیائیان از تقویت فعالیت دامنه سامانه بارشی علاوه بر مناطق فوق در جنوب، بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در روز یکشنبه 24 دی ماه خبر داد.

به گفته او طی سه روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. همچنین تا صبح شنبه، در بیشتر مناطق کشور روند کاهشی نسبی دما و ماندگاری هوای سرد انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از امروز تا جمعه دریای خزر، چهارشنبه، خلیج فارس، پنجشنبه، شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و جمعه، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، مواج و متلاطم است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011021957488

برچسب‌ها