ایجاد موزه و بازارچه صنایع‌دستی در مرودشت/ از توسعه اشتغال تا بهبود زیرساخت‌های گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از انعقاد تفاهم‌نامه مشترک همکاری بین میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس و شهرداری و شورای شهر مرودشت در راستای ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و بهبود زیرساخت‌های گردشگری خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، سید مؤید محسن نژاد امروز 23 دی‌ماه 1401 افزود: این تفاهم‌نامه در بخش برنامه‌های جنبی دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس قرار گرفت. ایجاد سایت موزه در بافت تاریخی تل سبز مرودشت که مربوط به دوره ایلامی است و از قدیم مورد تعرض و تصرف قرار می‌گرفته است با نظارت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس به شهرداری مرودشت واگذار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: حصارکشی، هزینه‌های کاوش‌های باستان‌شناسی، ایجاد سالن معرفی، ایجاد موزه و بازارچه صنایع‌دستی بر روی این تپه توسط شهرداری انجام خواهد گرفت.

محسن نژاد افزود: این سایت موزه باعث می‌شود که گردشگران و بازدیدکنندگان در آینده علاوه بر اینکه از مجموعه جهانی تخت جمشید بازدید ‌کنند امکان دیدن جاذبه‌ای جدید در خود شهر مرودشت نیز داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: این اولین بار است که این اتفاق در شهرستان مرودشت انجام می‌شود و انشاء الله در شهرهای دیگر استان فارس نیز از این ظرفیت‌های گردشگری استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011023143992

برچسب‌ها