نگاه تجاری و صنعتی لازمه توسعه و تقویت زیرساخت‌های گردشگری آذربایجان شرقی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، نگاه تجاری و صنعتی را لازمه توسعه و تقویت زیرساخت‌های گردشگری استان عنوان کرد.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، احمد حمزه‌زاده روز سه‌شنبه 27 دی‌ماه ۱۴۰۱ در جلسه کمیته گردشگری کمیسیون کارآفرینی، اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری اتاق تبریز، با اشاره به اینکه گردشگری شهر تاریخی تبریز به‌واسطه سبقه تجاری شهر و بازار تبریز رونق گرفته، گفت: با توجه‌ به اینکه آذربایجان شرقی از دیرباز به‌عنوان کانون تجاری و صنعتی موردتوجه است، لذا می‌توان از این ظرفیت در راستای تقویت گردشگری استان استفاده کرد. مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی با اشاره به همگرایی مطلوب این اداره کل با تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری در اجرای برنامه‌های هدفمند، برگزاری تورهای آشناسازی را از جمله اقدامات تأثیرگذار در راستای توسعه گردشگری استان عنوان کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی در ادامه گفت: تعاملات و راه‌های ارتباطی بین فعالان گردشگری تأثیر بسزایی در پیشبرد اهداف گردشگری دارد، در این راستا برگزاری تورهای آشناسازی مانند تور آشناسازی اخیر دفاتر خدمات مسافرتی کشور در تبریز و همچنین شرکت در نمایشگاه‌ها از جمله اقداماتی است که می‌تواند در تحقق اهداف مؤثر واقع شوند.

او با بیان اینکه غرفه استان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران در سال گذشته، جزو سه غرفه برتر کشور بود، افزود: علی‌رغم این دستاورد، یکی از نواقص مهم سال گذشته عدم حضور اتاق بازرگانی در برپایی و شرکت در این نمایشگاه بود. اتاق بازرگانی، فعالیت چندوجهی دارد که یک وجه آن هم می‌تواند گردشگری باشد.

حمزه‌زاده ادامه داد: در همین راستا می‌توانیم در کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی برای توسعه گردشگری برنامه‌ریزی و با مشارکت اتاق بازرگانی حضوری جامع در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران داشته باشیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401102742380

برچسب‌ها