سامان‌دهی بافت تاریخی روستای گوشه شهرستان خرم‌آباد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان از سامان‌دهی بافت تاریخی روستای گوشه شهرستان خرم آباد خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان عطا حسن‌پور امروز چهار‌شنبه 28 دی‌ماه ۱۴۰۱ با بیان این خبر گفت: به منظور حفاظت از اماکن و محوطه‌های تاریخی استان، ساماندهی بافت تاریخی روستای گوشه شهرستان خرم‌آباد در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان اظهار داشت: در این مرحله از سامان‌دهی بافت تاریخی روستای گوشه شهرستان خرم‌آباد بخشی از کف‌سازی، جداره‌سازی و دیواره‌سازی کاروانسرای گوشه انجام خواهد شد.

او با بیان اینکه در اجرای این مرحله از سامان‌دهی بافت تاریخی روستای گوشه یک میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی هزینه می‌شود، افزود: تلاش می‌کنیم در صورت جذب اعتبارات ملی و استانی نسبت به سامان‌دهی کامل این مجموعه و بافت تاریخی اقدام کنیم.

حسن‌پور ابراز کرد: در بافت تاریخی روستای گوشه خرم‌آباد یک کاوانسرا، مقبره، چهار درخت کهنسال و قبرستان قدیمی وجود دارد که سامان‌دهی و حفاظت از نیازمند اعتبارات زیادی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان اضافه کرد: کاروانسرای روستا به شماره 1921، مقبره گوشه به شماره 1920 و درخت زربین به شماره 49، درخت توت به شماره 50 ، درخت بنه شماره یک به شماره 51 و درخت بنه شماره دو به شماره 47 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده‌اند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011028309464

برچسب‌ها