تاثیر مثبت حضور ایران در فیتور برای مقابله با ایران‌هراسی/ وزارت میراث‌فرهنگی، بهترین شرایط را فراهم کرد

رایزن فرهنگی ایران در اسپانیا با اشاره به اقدامات موثر وزارت‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در راستای فراهم کردن بهترین شرایط برای حضور پرقدرت ایران در چهل و سومین نمایشگاه گردشگری فیتور2023، آن را برای مقابله با ایران‌هراسی مثبت ارزیابی کرد.

محمد مهدی احمدی رایزن فرهنگی ایران در اسپانیا در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا درباره حضور ایران در چهل و سومین نمایشگاه گردشگری فیتور2023، گفت: حضور در این نمایشگاه فرصت مغتنمی بود که با حضور آژانس‌ها و شرکت‌های خدمات مسافرتی ظرفیت‌های گردشگری، فرهنگ، تاریخ و تمدن چند هزار ساله ایران به سایر کشورهای حاضر معرفی شود.

او با اشاره به اهمیت حضور ایران در نمایشگاه سال جاری نسبت به سال‌های گذشته، افزود: در چند ماه اخیر برخی جریانات سیاسی و رسانه‌ها با راهبرد ایران‌هراسی به‌دنبال تضعیف ایران هستند؛ به‌همین دلیل حضور قدرتمند ایران با حضور آژانس‌های مسافرتی متعدد موجب شد بازدیدکنندگان با واقعیت‌های عینی ایران آشنا شوند و صدای واقعی ایران را از زبان کسانی بشنوند که به‌دنبال شکوفایی ایران هستند.

احمدی حضور ایران در این نمایشگاه را در راستای مقابله با ایران‌هراسی مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد:‌ ظرفیت‌های طبیعی، اجتماعی، فرهنگی و باستانی ایران توسط دفاتر گردشگری ایران به مردم اسپانیا معرفی شد و با تعامل و گفت‌وگوهایی که صورت گرفت مردم اسپانیا با دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه توسعه شهری، ایجاد مراکز فرهنگی و هنری مطلع‌ شدند.

رایزن فرهنگی ایران در اسپانیا شکل‌گیری این تعاملات را در برطرف شدن ذهنیت غلطی که دشمن درباره ایران در جوامع بین‌المللی به‌وجود آورده است، مفید دانست و تصریح کرد: اعزام اصحاب رسانه، نخبگان فرهنگی و هنری به ایران یکی از اقداماتی‌ست‌ که جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا برای آشنایی و انعکاس واقعیت جامعه ایران و خنثی کردن اهداف دشمنان انقلاب در دستور کار قرار داده است.

او با بیان اینکه نمایشگاه دستاوردهای اقتصادی مناسبی برای ایران و شرکت‌کنندگان داشت، ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی، باستانی و تاریخی ایران، توریست‌های فرهنگی و ورزشی کشورهای مختلف به‌ویژه اسپانیایی‌ها برای سفر به ایران علاقه‌ زیادی دارند که به‌منظور استفاده از این ظرفیت و جذب گردشگر، توافقات خوبی بین آژانس‌های خدمات مسافرتی ایران و آژانس‌های سایر کشورها صورت گرفت.

احمدی همچنین به اهمیت گردشگری برای نزدیکی اقوام و فرهنگ‌های مختلف به یکدیگر اشاره کرد و گفت: گردشگری موجب تعامل انسان‌ها، فرهنگ‌ها و قومیت‌های مختلف همچنین شناخت مردم کشورها از یکدیگر، افزایش تفاهم، همگرایی و نزدیکی، معرفی فرهنگ، تاریخ و تمدن کشورها می شود.

نشست‌های B2B به‌منظور جذب گردشگر، گردهمایی موسیقی آئینی و اجرای موسیقی زنده اقوام مختلف از جمله برنامه‌های غرفه ایران طی روزهای برگزاری نمایشگاه فیتور 2023  بود که رایزن فرهنگی ایران در اسپانیا به آن‌ها اشاره کرد.

او در پایان متذکر شد: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و کانون اتومبیل‌رانی و جهان‌گردی بهترین شرایط را امسال فراهم کردند و در رفع ذهنیت‌های غلط تاثیرگذار بودند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011104957977

برچسب‌ها