صنایع‌دستی لرستان صددرصد قابلیت صادرات به کشور عراق را دارد

سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل عراق تولیدات صنایع‌دستی لرستان را با کیفیت و صددرصد قابل صادرات به کشور عراق عنوان کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، نصراله رشنودی امروز چهارشنبه چهارم بهمن‌ماه ۱۴۰1 در بازدید از غرفه صنایع‌دستی لرستان در نمایشگاه توانمندی‌های صادرات لرستان اظهار کرد: صنایع‌دستی لرستان بسیار زیبا، متنوع و فاخر هستند و تولیدات شاخص هنرمندان صد در صد قابلیت صادرات به کشور عراق و حتی دیگر کشورهای عربی را دارند.

سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل عراق بیان کرد: تعامل تجاری بین اقلیم کردستان عراق و لرستان از برنامه‌های اصلی ما است و امروز آثار بسیار زیبا و فاخری از تولیدات صنایع‌دستی لرستان مشاهده کردیم که شایسته تقدیر هستند که امیدواریم برنامه‌ریزی برای صادرات صنایع‌دستی لرستان و ورود آن به بازار عراق و خصوصا اقلیم کردستان عراق صورت گیرد.

او ادامه داد: متاسفانه آنطور که شایسته است ظرفیت‌های خوب استان لرستان معرفی نشده که امیدواریم با برگزاری این‌چنین رویدادهایی، بازرگانان و تجار بین‌المللی را به سمت استان لرستان سوق دهیم و از این هنرصنعت نهایت استفاده را ببریم.

رشنودی افزود: استان لرستان علاوه بر صنایع‌دستی فاخر و زیبا در حوزه گردشگری نیز دارای اماکن تاریخی، چشمه‌ها، نقاط بکر و آبشارهای بسیار زیبایی است که نظیر آن در کمتر منطقه‌ای دیده می‌شود و معرفی‌ بیشتر این قابلیت‌های تاریخی و گردشگری لرستان نقش مهمی در رونق اقتصادی کشور نیز خواهد داشت.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011105309532

برچسب‌ها