لزوم برنامه‌ریزی‌های جدی برای انجام اقدامات فاخر و جذاب نوروز امسال در یزد

استاندار یزد تأکید کرد: در نوروز امسال اقدامات فاخر و جذاب برنامه‌ریزی شود و در این برنامه‌ها ضمن معرفی یزد، نسبت به انجام بهترین خدمات به مسافران و گردشگران اقدام شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، مهران فاطمی امروز صبح 6 بهمن‌ماه در اولین نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان که به‌منظور برنامه‌ریزی برای سفرهای نوروزی در محل استانداری یزد برگزار شد، گفت: امسال دو بهار را در ایام نوروز داریم، بهار قرآن و بهار طبیعت که می‌توان با ظرفیت ماه مبارک رمضان، نوروز متفاوتی را رقم بزنیم.

استاندار یزد در این نشست بابیان اینکه اولین وظیفه ما اقامه دین خداست، اظهار داشت: این مهم هیچ تضادی با گردشگری ندارد و آیات و روایات زیادی هم در مورد سفر داریم و لذا با رعایت همه موازین دینی و شرعی باید از بخش گردشگری حمایت کنیم و امسال هم نوروز پررونقی را داشته باشم.

فاطمی در ادامه تصریح کرد: در نوروز امسال اقدامات فاخر و جذاب برنامه‌ریزی شود و در این برنامه‌ها ضمن معرفی یزد، نسبت به انجام بهترین خدمات به مسافران و گردشگران اقدام شود.

استاندار یزد تأکید کرد: باید اقدامات ویژه در شهرستان‌های استان برای جذب گردشگر صورت گیرد و بخش گردشگری فقط مختص به شهر یزد نشود، برنامه‌های جذاب در شهرستان‌ها برگزار شود و در همه فعالیت‌ها نیز باید داشته‌ها و توانمندی‌های استان یزد دیده شود.

او همچنین بر بهره‌گیری از ایده‌های مردمی برای اجرای هر چه بهتر برنامه‌های نوروزی تأکید کرد.

فاطمی در پایان با اشاره به برگزاری نمایشگاه گردشگری، گفت: این نمایشگاه فرصتی است تا ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان در زمینه‌های مختلف به‌صورت هنرمندانه نمایش داده شود و شاهد ویترین زیبای مذهبی گردشگری این شهر جهانی باشیم.

در این نشست احمد آخوندی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد گفت: تمهیدات لازم برای مسافران نوروزی و همچنین تقارن این ماه با ماه رمضان اندیشیده شده و انشاالله بهترین میزبانی را امسال با رعایت همه جوانب لازم خواهیم داشت.

اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان، برپایی کرسی تلاوت قرآن در مسجد جامع یزد، مناجات خوانی سنتی در اماکن مذهبی استان، برپایی جشن‌های ویژه ایام نوروز با نگاه به ملاحظات فرهنگی و دینی، فضاسازی برای القاء سبک زندگی و فرهنگ دینی مردم دارالعباده استان یزد به گردشگران از دیگر مباحث مطرح‌شده در این نشست توسط اعضا بود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011106104864

برچسب‌ها