اجرای طرح استاندارسازی اماکن اقامتی و پذیرایی شهرستان طبس

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس از اجرای طرح استاندارسازی اماکن اقامتی و پذیرایی شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، محمد عرب روز پنج‌شنبه 6 بهمن‌ماه 1401 گفت: طبق مصوبات ابلاغ‌شده توسط وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، تمام تأسیسات گردشگری باید گواهی درجه‌بندی و استانداردسازی دریافت کنند. و در راستای آیین‌نامه ایجاد، تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری و نظارت بر فعالیت تأسیسات گردشگری و با توجه به لزوم استاندارسازی و افزایش سطح کیفی خدمات‌ ارائه شده به مسافران و گردشگران، بیش از 30 واحد اقامتی و پذیرایی شهرستان طبس پس از بازرسی و بررسی توسط کارشناسان مربوطه، گواهی درجه‌بندی و استانداردسازی دریافت خواهند کرد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس افزود: این طرح باهدف ارائه خدمات مطلوب و تطابق هر چه بیشتر خدمات با انتظارات و نیازهای گردشگران اجرا می‌شود.

عرب ادامه داد: فرآیند استاندارسازی توسط شرکت هفتواد کویر انجام می‌شود و تأسیسات قبل از دریافت گواهی کیفیت خدمات، درجه‌بندی و استانداردسازی، در حوزه‌هایی از قبیل حوزه خدمات، تجهیزات، مدیریت، نیروی انسانی، ایمنی، بهداشت، فنی و تأسیسات مورد بررسی کارشناسی قرار می‌گیرند و پس از تأیید کارشناسان و بازدیدهای نهایی، در کمیسیون درجه‌بندی استان درجه قطعی هر واحد صادر می‌شود.

او گفت: قیمت خدمات واحدهای گردشگری بر اساس ستاره و کیفیت خدمات تعیین می‌شود و استاندارسازی واحدهای گردشگری علاوه بر ارتقای کیفیت خدمات تأسیسات گردشگری به رضایت مشتریان منجر می‌شود.

عرب ضمن تشکر از توجه ویژه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در خصوص انجام فرایند استانداردسازی و حضور شرکت عامل در شهرستان افزود: بیش از این پنج رستوران شهرستان توسط شرکت سروستان استانداردسازی و گواهینامه استاندارد کیفیت خدمات گردشگری دریافت کرده‌اند و در این مرحله هتل‌های شهرستان، تعدادی از واحدهای بوم گردی و رستوران‌های باقی‌مانده، شامل فرآیند استانداردسازی شده‌اند.

او همچنین گفت: نبود آموزش و ارزیابی لازم در حوزه گردشگری موجب می‌شود که بافت سنتی اماکن و مناطق طبیعی و یا آثار باستانی مناطق گردشگری ما کارکرد خود را از دست بدهد لذا مدیران و کارکنان تأسیسات گردشگری شهرستان موظف به ارتقای خدمات با بهره‌گیری و احترام به فرهنگ بومی و کهن شهرستان، شرکت در دوره‌های مختلف آموزشی و استفاده از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود هستند، گردشگری صنعتی است که با لایه ذهنی و روانی مخاطب درگیر است و به‌نوعی نوع رفتار نیروی انسانی جزئی از فرایند ارائه خدمات محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401110613848

برچسب‌ها