10 میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان خنداب پرداخت شد

رئیس اداره‌میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خنداب گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 10 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به هنرمندان فعال در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی و هنرهای سنتی شهرستان پرداخت شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، احمد میرزایی امروز 6 بهمن ماه 1401 با اعلام این خبر تأکید کرد: از مجموع اعتبار تخصیص یافته به حوزه مشاغل خانگی شهرستان خنداب در سال‌جاری، مبلغ 10 میلیارد ریال توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان جذب شد.

رئیس اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خنداب افزود: این مبلغ به 30 نفر از هنرمندان فعال واجد شرایط در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی و هنرهای سنتی از محل مشاغل خانگی بودجه 1401 تامین و پرداخت شده است.

میرزایی افزود: متقاضیان طرح‌های مشاغل خانگی صنایع‌دستی می‌توانند با ارائه درخواست، مدارک و طرح توجیهی، در مسیر دریافت تسهیلات قرار گیرند به این صورت که پس از تایید طرح توسط کارشناسان و ثبت‌نام در سامانه مربوطه به بانک‌های عامل برای بررسی و پرداخت معرفی می‌شوند.

او با اشاره به اینکه این مبلغ تسهیلات بانکی از ابتدای سال جاری به هنرمندان فعال در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی و هنرهای سنتی شهرستان خنداب پرداخت شده است، تصریح کرد: با پرداخت تسهیلات و حمایت از مشاغل خانگی، کارگاه‌های کوچک صنایع‌دستی در شهرستان‌ها توسعه و تجهیز می‌شوند که این مهم در اشتغالزایی و رونق کسب و کارها و حفظ اصالت هنر در استان موثر است.

او اظهار کرد: توسعه مشاغل خانگی راهکاری موثر برای رونق اقتصاد خانواده است و نقش موثری در افزایش اشتغال پایدار  را دارد.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

کد خبر 1401110672178

برچسب‌ها