تدارک افطار نوروزی در مراکز ازدحام گردشگران در دزفول

دبیر ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر نوروز دزفول گفت: با توجه به هم‌زمانی ماه رمضان و عید نوروز تلاش می‌شود افطاری ساده و مکان مورد نیاز برای استراحت در مراکز ازدحام گردشگری در نظر گرفته شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خوزستان، جلسه ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر نوروز 1402 هشتم بهمن‌ماه 1401 باحضور امیر احسانیان معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار ویژه دزفول و رئیس ستاد خدمات سفر شهرستان، حمیدرضا خادم سرپرست اداره میراث‌فرهنگی و دبیر ستاد خدمات سفر و نیز اعضای کمیته‌های ده‌گانه عضو این ستاد در محل فرمانداری شهرستان دزفول برگزار شد.

حمیدرضا خادم در این جلسه گفت: دزفول با داشتن زیست‌بوم سرسبز و آب و هوای مدیترانه‌ای در پاییز و زمستان از پایان زمستان تا آغاز بهار گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند و مناطق تاریخی، طبیعی و زیارتی این شهرستان به نقاط گردشگری تبدیل می‌شوند.

دبیر ستاد خدمات سفر دزفول افزود: سال گذشته دزفول به عنوان شهر اول گردشگری در خوزستان انتخاب شد که این موضوع امسال نیز باید با کمک همه دستگاه‌ها تکرار شود.

او با بیان این‌که ورود مسافران، سودآوری زیادی برای دزفول دارد، افزود: ستاد مرکزی خدمات سفر در سال ۱۳۹۲ به دستور هیأت‌وزیران تشکیل و براساس آن همه دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای مقررات هستند.

سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دزفول بیان کرد: کمیته‌های ۱۰گانه از جمله حمل و نقل، خدمات امداد و نجات، انتظامی، امنیتی و ترافیک شهری، شهرداری و دهیاری‌ها، اسکان، نظارت و عمران، تنظیم بازار و خدمات رفاهی، کمیته بهداشتی، سلامت و محیط زیست، اطلاع‌رسانی و تبلیغات، فضای مجازی و نظارت بر نمازخانه‌ها تشکیل شده و انتظار بر این است دستگاه‌های اجرایی در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند و برنامه‌های اجرایی را به دبیرخانه ستاد در اداره میراث‌فرهنگی ارسال کنند.

او گفت: باتوجه به هم‌زمانی ماه رمضان و عید نوروز تلاش می شود افطارهای ساده در مراکز ازدحام گردشگران در نظر گرفته و مکان موردنیاز برای استراحت آن‌ها فراهم شود.

خادم افزود: شهرداری باید برای راه‌اندازی کمپ‌های نوروزی و سرویس‌های بهداشتی در محل‌های گردشگرپذیر برنامه‌ریزی کند.

او اظهار کرد: بخشداران نیز برنامه‌های درنظر گرفته‌شده از جمله برپایی بازارچه و فعالیت‌های فرهنگی را اطلاع دهند.

دبیر ستاد خدمات سفر دزفول از اداره اوقاف نیز خواست مساجد و بقاع را برای استفاده میهمانان نوروزی باز بگذارند.

همچنین در ادامه معاون عمرانی فرماندار شهرستان دزفول نیز ضمن قدردانی از دستگاه‌های اجرایی که در سال گذشته در راستای جذب گردشگر به دزفول همکاری داشتند گفت: وظایف کمیته‌ها مختلف مشخص است و انتظار می‌رود با همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان بتوانیم به بهترین نحو از این ظرفیت استفاده کنیم.

امیر احسانیان باتوجه به همزمانی ماه رمضان و عید نوروز، روزه‌خواری در ملأ عام را ممنوع دانست و عنوان کرد: همه باید به شهرداری و نیروی انتظامی کمک کنند تا هم گردشگران در عید نوروز تفریح کنند و هم شأن ماه رمضان حفظ شود.

\"\"

 

انتهای پیام/

کد خبر 14011108478757

برچسب‌ها