حفاظت از میراث‌فرهنگی اردبیل بدون تعامل امکان‌پذیر نیست

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: حفاظت از میراث‌فرهنگی و آثار تاریخی استان بدون تعامل و همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله نیروهای نظامی و انتظامی امکان‌پذیر نیست.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، حسن محمدی ادیب امروز 9 بهمن ماه 1401 در دیدار با معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی استان، گفت: حفاظت از آثار تاریخی و میراث‌فرهنگی پرشمار استان بدون تعامل و همکاری با نیروهای انتظامی و نظامی امکان‌پذیر نیست.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: بر حساسیت وظایف محوله به یگان حفاظت میراث‌فرهنگی آگاه هستیم و تعامل خوبی با این واحد داریم و قدردان زحمات نیروی انتظامی استان در حفاظت از میراث‌فرهنگی هستیم.

او تاکید کرد: با توجه به حساسیت این موضوع آماده هر نوع همکاری با یگان حفاظت اداره‌کل و نیروهای انتظامی هستیم و تا جایی که بتوانیم شرایط را برای حفاظت از آثار تاریخی استان آماده می‌کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی نیروی انتظامی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: یگان حفاظت میراث‌فرهنگی از اهمیت و حساسیت خاصی برخوردار است و همکاری تنگاتنگی با مجموعه میراث‌فرهنگی استان داریم.

سرهنگ عادل منیر با اشاره به ضرورت آگاه‌سازی و آگاهی بخشی در جامعه به منظور حفاظت از میراث‌فرهنگی، افزود: همچنین باید سامان‌دهی مراکز اقامتی و منازل استیجاری استان از سوی اداره کل میراث‌فرهنگی در دستور کار قرار بگیرد تا از وقوع مشکلات امنیتی در این مراکز پیشگیری شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011109292266

برچسب‌ها