68 مصوبه خدمت به زائران مشهدالرضا (ع) در نوروز 1402 کامل و دقیق اجرا شود

قائم مقام رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: بیش از 68 مصوبه این ستاد برای خدمت به زائران مشهدالرضا (ع) در نوروز 1402 به صورت کامل و دقیق اجرا شود و اگر هر مانعی برای اجرا وجود دارد، مستند گزارش شود.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، حجت الاسلام حجت گنابادی‌نژاد امروز یکشنبه نهم بهمن ماه 1401 در چهارمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی ویژه نوروز 1402 با بیان این مطلب افزود: در این ستاد هماهنگی و برنامه‌ریزی را انجام می‌دهیم و باید برنامه‌ها و مصوبات به صورت کمی و کیفی اجرا شوند.

قائم مقام رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی با اشاره به اهمیت ویژه رسیدگی به جاده‌های استان تاکید کرد: بیش از 80 درصد زائران و مسافران نوروزی از طریق جاده‌ها به مشهد سفر خواهند کرد به همین دلیل باید در جاده‌ها بیشترین آمادگی را داشته باشیم.

گنابادی‌نژاد ادامه داد: تا جایی که مقدور است در فرصت باقی‌مانده به وضعیت جاده‌ها استان رسیدگی شود و در راستای بهبود وضعیت جاده‌ها گام برداریم.

او افزود: وسیله نقلیه جاده‌ای عمومی برای جابجایی مسافران تامین شود و اجرای طرح فروش هم‌زمان بلیت رفت و برگشت پیگیری شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی با اشاره به اقدامات انجام شده در هتل‌ها در زمینه فرهنگی اظهار کرد: ایجاد واحد امور فرهنگی در هتل‌ها یکی از اقدامات ارزشمند است که می‌تواند به الگویی برای دیگر شهرهای زیارتی تبدیل شود.

گنابادی‌نژاد با بیان این‌که نظارت برنرخ هتل‌ها، تامین آرد و ساعت پخت نانوایی‌ها و توزیع نان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: نظارت بر رعایت نرخ تاکسی‌ها هم‌چنان از اولویت برخورداراست و تا زمانی که این مشکلات کاهش و ریشه‌کن شود باید نظارت‌ها اعمال شود.

قائم مقام رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی با اشاره گزارش سازمان‌های صنعت‌، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی استان درباره تامین ارزاق عمومی اظهار کرد: با توجه به مناسبت‌هایی از جمله جشن‌های نیمه شعبان، جشن‌های نوروزی، مناسبت‌های ماه رمضان و حضور زائران که موجب افزایش مصرف ارزاق عمومی می‌شود تمهیدات لازم برای تامین این کالاها اندیشیده شود.

هم‌چنین سیدجواد موسوی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی در این جلسه گفت: در بازه زمانی 17 اسفند تا 15 فروردین چهار دوره اوج حضور مسافران شامل 17 تا 20 اسفند، 25 اسفند تا 4 فروردین و چهارم فروردین تا 13 فروردین را در پیش داریم.

موسوی افزود: به منظور توزیع زمانی مناسب زائران قرار  است هم‌زمان با آغاز ماه رمضان از ۴ فروردین لغایت ۱۳ فروردین تخفیف‌های مناسبی برای اسکان زائران در واحدهای اقامتی انجام شود.

رفع خطر از 20 نقطه پرتصادف در جاده‌های خراسان رضوی

هم‌چنین رئیس اداره ایمنی و حریم راهداری خراسان رضوی در این جلسه گفت: براساس مصوبه سفر رئیس جمهوری به استان 48 نقطه پرتصادف  در جاده‌های  خراسان رضوی طی سال 1401 و 1402 با اختصاص 50 میلیارد تومان باید رفع خطر شود که 25 میلیارد تومان آن را باید سازمان راهداری و 25 میلیارد تومان آن را استان تامین کند.

احمدرضا بخشی با بیان این‎که سازمان راهداری 25 میلیارد سهم خود را تخصیص داده است، ادامه داد: تا پایان سال جاری 20 نقطه حادثه خیز رفع خطر خواهد شد.

هم‌چنین در این جلسه مسئولان کمیته‌های مختلف از جمله تنظیم بازار، بازرسی، اسکان و رفاه، فرهنگی و اجتماعی، اطلاع‌رسانی، سلامت، خدمات شهری و ایمنی و حمل و نقل جاده‌ای گزارشی از اقدامات و برنامه‌های خود ارائه کردند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011109770360

برچسب‌ها