مکلف به حمایت از صنعت گردشگری هستیم/ ارائه تسهیلات به فعالان و ذی‌نفعان حوزه گردشگری

سرپرست صندوق ضمانت صادرات ایران با بیان این که هزینه‌‌کرد در صنعت گردشگری در حقیقت فایده است، گفت: صندوق ضمانت صادرات ایران خود را ملکف به حمایت از گردشگری می‌داند.

سید امیر برهانی سرپرست صندوق ضمانت صادرات ایران امروز دوشنبه 10 بهمن 1401 در گفت و گو با خبرنگار میراث‌آریا در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی و توجیهی نحوه بهره‌مندی از ظرفیت‌های صندوق ضمانت صادرات ایران که با حضور علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور برگزار شد، اظهار کرد: در این نشست بحث‌هایی مرتبط با صندوق ضمانت صادرات و خدماتی که این صندوق می تواند به حوزه گردشگری ارائه دهد را مطرح کردیم چرا که این صنعت برای ما بسیار دارای اهمیت است.

او گفت: در‌آمد حاصل از گردشگر خارجی، درآمد غیرنفتی محسوب می‌شود و این صندوق نیز حمایت از صادرات غیر نفتی را بر عهده دارد بنابر‌این در این نشست آموزشی ابزارهایی که می‌تواند دولت سیزدهم در حوزه جذب گردشگر خارجی از آن‌ها ستفاده کند را مطرح کردیم.

برهانی ادامه داد: گردشگری به دلیل حوادث اخیر آسیب‌هایی دیده است، وظیفه صندوق‌های حمایتی بیمه‌ای حمایت از این حوزه و ترمیم آسیب‌هایی است که فعالان گردشگری دیده‌اند، خدمات خود را امروز ارائه دادیم تا ذی‌نفعان و فعالان حوزه گردشگری بتوانند خدمات حوزه گردشگری که ارائه می‌دهند را بیمه کنند تا در صورت خسارت جبران شود.

سرپرست صندوق ضمانت صادرات ایران یادآور شد: موضوع بعدی که در این نشست مشرح شد، تامین سرمایه در گردش بود که در این باره نیز این قول را دادیم که صندوق حمایت از صادرات غیر نفتی فوری ورود پیدا کند و تسهیلات مورد نیاز را به فعالان و ذی‌نفعان حوزه گردشگری را تامین کند.

او اضافه کرد: در حوزه صنایع‌دستی و صنایع مرتبط با حوزه گردشگری نیز قول‌های حمایتی را به فعالان این حوزه ارائه دادیم تا این صنعت به سمت صادرت‌محور بودن حرکت کند. چرا که رونق صنعت گردشگری و هزینه‌ای که در این حوزه انجام می‌دهیم برای ما فایده است از این رو مکانیزم‌های مختلفی را در نظر گرفته‌ایم.

برهانی خاطرنشان کرد: صنعت گردشگری واقعا برای ما مهم است و استراتژی ویژه در این حوزه گذاشته‌ایم تا مشکل جذب گردشگران خارجی را برطرف کنیم و حمایت خود را از فعالان صنعت گردشگری افزایش دهیم و تقویت کنیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011110622432

برچسب‌ها