ایران‌هراسی با ورود گردشگران خارجی به کشور شکست می‌خورد/ ضرورت اختصاص اعتبارات لازم برای حفاظت از میراث‌فرهنگی

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید به‌عنوان حافظ میراث‌فرهنگی لوایح مورد نیاز را در بودجه پیش‌بینی کند، مجلس و نمایندگان نیز از آن دفاع می‌کنند و اعتبارات مورد نیاز برای میراث‌فرهنگی اختصاص داده می‌شود.

یعقوب رضازاده عضو هیات رئیسه و دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا با اشاره به میراث‌فرهنگی غنی کشور، اهمیت توجه به ابنیه تاریخی و گردشگری کشور را از دو سو حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: از یک سو ورود گردشگر خارجی به ایران و آشنایی با این میراث می‌تواند هجمه ایران‌هراسی که در دنیا به وجود آمده است را کاهش دهد و از سوی دیگر می‌تواند به‌عنوان درآمدی پرسود در نظر گرفته شود.

او با تاکید بر اهمیت معرفی آثار تاریخی کشورو درآمدزایی از صنعت گردشگری، افزود: در دنیا و کشورهای همسایه مثل ترکیه از این ظرفیت استفاده خوبی می‌شود و حتی تا پنج برابر درآمدهای نفتی از صنعت گردشگری درآمدزایی دارند.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اختصاص بودجه کافی برای حراست از میراث‌فرهنگی ادامه داد: به دلیل کمبود اعتبار و اختصاص نیافتن اعتبارات لازم، توجهی که باید به بازسازی و حفاظت از میراث‌فرهنگی کشور نمی‌شود.

رضازاده ادامه داد: دولت باید به‌عنوان حافظ میراث‌فرهنگی لوایح مورد نیاز را در بودجه پیش‌بینی کند، مجلس و نمایندگان نیز از آن دفاع می‌کنند و اعتبارات مورد نیاز برای میراث‌فرهنگی اختصاص داده می‌شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خصوص اقدامات لازم برای مقابله با ایران‌هراسی نیز گفت: در این راستا باید وزارت امورخارجه به‌عنوان دستگاه دیپلماسی فعال باشد. تبلیغات در کشورهای همسایه وغرب آسیا که با تاریخ کشور ما آشنایی کامل دارند می‌تواند اثرات تبلیغات منفی علیه ایران را کاهش دهد.

او در پاسخ به این سوال که آیا مجلس شورای اسلامی برای مقابله با ایران هراسی سیاست‌ها و قوانینی را در نظر گرفته است، بیان کرد: دولت و مجلس باید به یکدیگر کمک کنند که اثر این تبلیغات منفی را خنثی کند، در این راستا دولت باید پیش‌قدم باشد و لوایح و طرح‌های لازم را ارائه دهند، نمایندگان نیز همراهی لازم را خواهند داشت.

رضازاده در پایان بر لزوم اختصاص اعتبار مقابله با ایران‌هراسی برای پنج وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، امورخارجه، کشور، فرهنگ‌وارشاد اسلامی، اطلاعات و کشور تاکید کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011116957516

برچسب‌ها