هرمزگان نقش ویژه‌ای در گردشگری کشور دارد

مراسم افتتاح متمرکز پروژه‌های گردشگری استان هرمزگان به‌صورت ویدئو کنفرانس با حضور مهندس سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، محمد مرودی فرماندار بندرعباس و تنی چند از مسئولین در محل هتل وزرا بندرعباس برگزار شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، محمد محسنی روز دوشنبه 17 بهمن‌ماه ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر گفت: هرمزگان ظرفیت بالا و بی‌نظیری در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی در کشور دارد که مجموعه پروژه‌های قابل‌ افتتاح آن شامل چهار پروژه گردشگری و شش پروژه زیرساختی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به اینکه رویکرد مقام عالی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی توجه ویژه به جوامع محلی و جامعه روستایی، این مهم به‌طور خاص دیده‌ شده، افزود: به همین منظور برای توسعه و تثبیت نقاط جمعیتی در نوار ساحلی خلیج‌فارس، دریای عمان و سواحل مکران پروژه‌ها و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری انجام‌شده است.

او با اشاره به اینکه میران سرمایه‌گذاری این پروژه‌ها 3400 میلیارد ریال است، افزود: با بهره‌برداری از این پروژه برای 160 نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

محسنی افزود: هم‌اکنون در محل هتل وزرا بندرعباس هستیم که به‌عنوان هتل ویژه و مشخصات خاص در استان هرمزگان به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان ادامه داد: این هتل با توجه به شرایط آب و هوایی استان هرمزگان دارای آب خاکستری است.

او با اشاره به اینکه کولرهای گازی روزانه چند لیتر آب تولید می‌کنند، افزود: با استفاده از آب‌های حاصله از کولرهای گازی، شست‌وشو در این هتل انجام می‌شود و کاهش مصرف آب را در این هتل به دنبال دارد.

محسنی تأکید کرد: هتل وزرا بندرعباس با اتاق‌هایی ۱۰۰ درصد وی آی پی در خدمت گردشگران خواهد بود که مقام عالی وزارت میراث‌فرهنگی درخواست می‌شود در صورت صلاحدید این پروژه‌ها را افتتاح نمایید.

مهندس ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه با اشاره به نقش ویژه استان هرمزگان در صنعت گردشگری کشور و حتی گردشگری منطقه‌ای و جهانی، افزود: باید هرمزگان نقش خود را خیلی خوب درک کرده و نقش خود را به‌ خوبی ایفا کند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: بخش اعظم گردشگری دریایی به عهده استان هرمزگان است و زیرساخت‌هایی که را فراهم‌شده به‌سرعت آن‌ها را به سرانجام برسانید تا زمینه اشتغال برای جوانان منطقه  توانمندسازی جوامع محلی استان بیانجامد.

او اظهار داشت: جزایر استان هرمزگان به‌خصوص جزیره هرمز که رئیس‌جمهور تأکید بر توسعه زیرساخت‌های گردشگری و ایجاد امکانات خدماتی دارند، برنامه مستقیم داشته باشید تا توسعه گردشگری دریایی، جزایر و سواحل استان تقویت شود.

مهندس ضرغامی تأکید کرد: هرمزگان می‌تواند جایگزین بی‌نظیر برای بسیاری از مقاطع و فصول مختلف گردشگری کشور با توجه به موقعیت آب و هوایی باشد و امیدوارم با زیرساخت‌های که امروز به بهره‌برداری می‌رسند زمینه را برای تحقق این موضوع فراهم کنیم.

 انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011117395610

برچسب‌ها