معرفی مسیرهای جدید گردشگری خوزستان در نمایشگاه تهران

سرپرست معاونت گردشگری خوزستان گفت: همزمان با شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته، نشست تخصصی ژئوتوریسم در غرفه خوزستان برپا و مسیرهای جدید گردشگری معرفی می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، جمال عامری‌نسب 18 بهمن‌ماه 1401 با اعلام این خبر گفت: این نشست تخصصصی با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خوزستان و اداره‌کل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی منطقه‌ جنوب باختری و اعضای میز ملی ژئوتوریسم کشور با رویکرد معرفی مسیرهای تازه‌‌ گردشگری، معرفی ظرفیت‌های ژئوتوریسم استان خوزستان، تبادل نظر و رسیدن به راهکارهای توسعه‌ پایدار زمین‌‌گردشگری و تلاش برای ثبت ژئوپارک در استان خوزستان برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت گردشگری خوزستان با بیان این‌‌که نشست در نخستین روز از نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران از ساعت 13 تا 14 در غرفه استان برپا می‌شود، افزود: ژئوتوریسم همان‌گونه که از نام آن برمی‌آید علمی است، بین رشته‌ای یعنی از زمین‌شناسی «ژئو» و توریسم «گردشگری» تشکیل شده است.

او تصریح کرد: ژئوتوریسم بیشتر با ساختار زمین‌شناسی بی‌جان سروکار دارد به این معنی که عنصر حیات موجود در آن‌ها قابل مشاهده نیست.

عامری‌نسب درباره ژئوتوریسم (زمین گردشگری) عنوان کرد: در حوزه زمین گردشگری که یکی از زیرمجموعه‌های حوزه گردشگری است، موضوعات متعددی همچون فرسایش زمین، آتشفشان‌ها، چین‌خوردگی‌ها و گسل‌های موجود، شکل‌گیری غارها و صخره‌ها و سفره‌های آب زیرزمینی، چشمه‌ها و رودهایی که شاخص هستند و می‌توان از آن‌ها به عنوان جاذبه‌های گردشگری که در حوزه ژئوتوریسم نام برد، وجود دارند.

او با اشاره به این‌که خوزستان دارای ظرفیت‌های خوبی در حوزه ژئوتوریسم است، بیان کرد: به‌عنوان مثال سایت و پدیده تشکوه در رامهرمز یکی از بالقوه‌ترین سایت‌های موجود در ایران است و تلفیقی از فرهنگ، تاریخ و طبیعت را می‌توان در این اثر مشاهده کرد و می‌توان از آن به عنوان یک ظرفیت مهم در حوزه توسعه گردشگری بهره برد.

سرپرست معاونت گردشگری خوزستان خاطرنشان کرد: تشکوه دارای شاخصه‌های بسیار جذابی است و این جذابیت را می‌توان در موضوع ژئوتوریسم شاهد بود و آن را به یکی از جاذبه‌های بسیار ارزشمند تبدیل کرد.

او اظهار کرد: با مطرح شدن ژئوتوریسم خوزستان پیش‌بینی می‌شود که زمینه‌ توسعه روزافزون گردشگری در سطح ملی و بین‌الملل و به‌دنبال آن توسعه‌ اقتصادی و اشتغال بخش عظیمی از بومیان در کنار مراقبت صحیح از میراث ماندگار فرهنگی فرآهم آید که از این‌ رو، برگزاری چنین نشست‌هایی با ارائه راهکارهای علمی به متخصصان و دست‌اندراکارن این حوزه، راه را برای رسیدن به توسعه پایدار هموار خواهد ساخت.

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، از ۱۸ تا ۲۱ بهمن‌ماه سال‌جاری به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011118478610

برچسب‌ها