رونمایی از کتابچه گردشگری کشاورزی قزوین

آیین رونمایی از کتاب گردشگری کشاورزی قزوین طی مراسمی با حضور محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین، عباس واحدی معاون هماهنگی امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و علیرضا خزائلی مدیرکل استان در غرفه قزوین برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین علیرضا خزائلی روز چهارشنبه 19 بهمن 1401 در حاشیه برگزاری این مراسم گفت: تنوع اقلیم و محصول در قزوین و پیشینه تاریخی آن و تولید انواع محصولات کشاورزی و باغی در مناطق مختلف در کنار باغستان سنتی که نمادی از تعامل دیرینه انسان و طبیعت است دلیلی بر تهیه و تدوین کتابچه راهنمای گردشگری کشاورزی برای علاقمندان به این نوع از گردشگری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین افزود: در این کتاب ضمن معرفی استان به‌صورت خلاصه و نگاهی به تاریخچه کشاورزی و دامپروری، به معرفی مصادیق گردشگری کشاورزی و آیین‌نامه مرتبط با آن، ابزار و ادوات سنتی کشاورزی، عشایر استان، دانش تقسیم آب و کاریزها، باغستان قزوین، جشنواره‌ها، رویدادها، نمادها و نشانه‌های هنرهای‌سنتی استان مرتبط با موضوع کشاورزی و... در 197 صفحه پرداخته شده است.   

او با بیان اینکه در این کتاب مسیرهای گردشگری کشاورزی منضم به QR CODE برای علاقه‌مندان پیشنهاد شده، یادآور شد: پس  از تهیه و انتشار کتابچه‌‌های راهنمای گردشگری طبیعی و مذهبی، این سومین کتابی است که طی دو سال گذشته در حوزه گردشگری برای گردشگران و علاقه‌مندان به این حوزه توسط این اداره‌کل به‌چاپ رسیده است.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

کد خبر 14011119492725

برچسب‌ها