برگزاری نمایشگاه گامی مثبت برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری ایران در جهان است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مازندران گفت: یکی از حوزه‌هایی که می‌تواند در معرفی جاذبه‌های گردشگری و پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های این حوزه در کشور تاثیرگذار باشد، برگزاری چنین نمایشگاه‌ها و جشنواره‌هایی است که نقش مثبتی دارد و این نمایشگاه می‌تواند در معرفی جاذبه‌ها و پتانسیل‌های گردشگری کشور موثر باشد.

صادق برزگر، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران با اشاره به فعالیت غرفه‌های این استان در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته در گفت‌وگو با میراث آریا بیان کرد: استان مازندران در نمایشگاه امسال حدود ۸۰۰ متر غرفه دارد و تلاش کرده‌ایم ظرفیت‌ها، پتانسل‌ها و قابلیت‌هایی که شهرستان‌های این استان در زمینه گردشگری، صنایع‌دستی و منابع‌طبیعی دارد را به بازدیدکنندگان و مخاطبان عرضه کرده و معرف این ظرفیت‌های گردشگری در استان باشیم.

او افزود: عموم خدماتی که از استان مازندران در این دوره از نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است، فرصت‌های سرمایه‌گذاری است. امسال در استان مازندران در طی شش ماه گذشته یعنی از زمانی که این مسئولیت به ما داده شد، شش همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری را برگزار کردیم که در این همایش‌ها فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای علاقه‌مندان به این حوزه فراهم شده است و سرمایه‌گذاران می‌توانند از بسته‌های سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری استان مازندران بهره‌مند شوند.

به گفته برزگر، جاذبه‌های طبیعی و توریستی استان مازندران به صورت خلاصه و به تفکیک شهرستان‌ها در نمایشگاه عرضه شده است. محصولات صنایع‌دستی استان نیز علاوه بر اینکه در غرفه خود استان در قالب ویترینی مجلل پیش رو بازدیدکنندگان قرار دارد، در پنج پنل دیگر نیز عرضه شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مازندران با اشاره به تاثیر برگزاری نمایشگاه گردشگری بر دیده شدن فعالیت‌های گردشگری کشور گفت: یکی از حوزه‌هایی که می‌تواند در معرفی جاذبه‌های گردشگری و پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های این حوزه در کشور تاثیرگذار باشد، برگزاری چنین نمایشگاه‌ها و جشنواره‌هایی است که نقش مثبتی دارد و این نمایشگاه می‌تواند در معرفی جاذبه‌ها و پتانسیل‌های گردشگری کشور موثر باشد.

او در ادامه بیان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری تاکید داشتند که بتوانیم بر ظرفیت‌ها و‌ نقاط قوت کشور مانور بدهیم و از آن جایی هم که کشور جایگاه بالایی از لحاظ گردشگری در جامعه بین‌المللی دارد و ایران جزو ۱۰ کشور فعال در این حوزه است، بر این اساس برنامه‌ریزی‌هایی که در این حوزه انجام شود، با توجه به قابلیت‌هایی است که کشور در این حوزه دارد و می‌تواند در ارائه تصویر مثبت و واقعی از ایران در جامعه جهانی تاثیرگذار باشد.

برزگر همچنین اشاره کرد: معرفی این پتانسیل‌ها در جامعه بین‌المللی برای کشور نتایج مثبتی در کمرنگ کردن تلاش دشمن و افزایش حضور گردشگران در کشور به همراه خواهد داشت. از طرفی دیگر حضور گردشگران خارجی در این نمایشگاه و آشنایی با قابلیت‌های گردشگری ایران می‌تواند در بحث مقابله با پدیده ایران‌هراسی موثر باشد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011119957106

برچسب‌ها