ملاحظات حفاظت از بافت تاریخی شیراز در حرم حضرت شاهچراغ(ع) در نظر گرفته شده است/ تهیه هرگونه طرح شهری نیازمند استعلام است

رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری گفت: وزارت میراث‌فرهنگی رعایت ملاحظات حفاظت از بافت تاریخی شهر شیراز، بناهای ثبت ملی و واجد ارزش را مدنظر قرار داده است.

مصیب امیری رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری در گفت‌و‌گو با خبرنگار میراث‌آریا گفت: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رعایت ملاحظات حفاظت از بافت تاریخی شهر شیراز، بناهای ثبت ملی و واجد ارزش در طرح اتصال 2 حرم حضرت شاهچراغ (ع) و سید علاء‌الدین حسین را اعلام و مد نظر قرار داده است.

او افزود: در بررسی این طرح که به‌منظور احیای بخشی از فضای باز موجود بین 2 حرم و تسهیل رفت‌و‌آمد زائران انجام شده است، وزارت میراث‌فرهنگی با تعیین نماینده ویژه، ضمن بررسی‌های دقیق میدانی، جلسات متعدد کارشناسی با مقامات استانی، مشاور و دست‌اندرکاران طرح برای اعمال ضوابط حفاظت از آثار ارزشمند را برگزار کرد.

امیری تصریح کرد: کاهش پهنه اجرای طرح و تمرکز آن بر فضاهای خالی موجود در بافت که درگذشته مورد تخریب قرار گرفته است و نیاز به احیا بوده به‌همراه حفظ بناهای ثبت ملی و ارزشمند بافت تاریخی از مطالبات وزارت میراث‌فرهنگی در این طرح است که در نهایت با کاهش جدی سطح اجرای طرح و اعلام الزام به تملک و احیای ابنیه موجود ثبت ملی شده و واجد ارزش، حدود کلی طرح در استان تعیین و برای بررسی در دستور کار شورای عالی معماری و شهرسازی قرار گرفت.

رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری تأکید کرد: تهیه هرگونه طرح شهری برای این محدوده، نیاز به استعلام و کسب تاییدیه از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011120761397