حضور فعال شهرهای جهانی و ملی صنایع‌دستی کردستان در نمایشگاه بین‌المللی تهران

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان از حضور فعال صنعتگران شهرها و روستاهای جهانی و ملی صنایع‌دستی استان در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی تهران خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی‌، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، منصور مهرزاد در این‌باره اظهار کرد: غرفه گردشگری استان کردستان در سالن ۳۸A و در فضایی به مساحت ۲۰۳ متر مربع متشکل از ۱۲ کانتر گردشگری و سرمایه‌گذاری و ۴ غرفه صنایع‌دستی میزبان مهمانان و گردشگران داخلی و خارجی است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان افزود: در این غرفه‌ها تولیدات مریوان شهر جهانی کلاش، کاکوی سفلی روستای ملی گلیم‌بافی، آرمرده بانه روستای ملی شال‌بافی و دیوزناو روستای ملی ارغوان‌بافی معرفی و ارائه می‌شود.

او ضمن تقدیر از همه صنعتگران فعال و توانمند استان عنوان کرد: ۸ هنرمند صنایع‌دستی به نمایندگی از صنعتگران شهرها و روستاهای ملی کردستان در نمایشگاه امسال شرکت کرده‌اند.

مهرزاد یادآور شد: ۱۲ غرفه صنایع‌دستی نیز از جمله نازک‌کاری، دف‌سازی سنتی، ارغوان‌بافی، میناکاری، قلم‌زنی، سفال‌گری، البسه محلی و...در سالن ۸ این نمایشگاه در فضایی به مساحت ۱۲۳ مترمربع برپا شده است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان با بیان اینکه در زمینه احیای صنایع‌دستی فراموش‌شده یا در معرض فراموشی تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت، یادآور شد: امید است با بهره‌مندی از ظرفیت‌های بی‌شمار و بالقوه استان در صنایع‌دستی، مسیر توسعه و ترویج این هنر- صنعت بیش از پیش فراهم آید.
 
شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌وابسته و سی‌وششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی روز سه‌شنبه ۱۸ بهمن‌‌‌ماه سال‌جاری افتتاح و به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه های بین‌المللی تهران ادامه دارد و علاقمندان می‌توانند باحضور در سالن ۳۸A از غرفه استان کردستان دیدن کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011121348954

برچسب‌ها