رونمایی از پروژه تور مجازی طاق‌بستان در نمایشگاه گردشگری تهران

در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران از پروژه تور مجازی طاق‌بستان کرمانشاه رونمایی شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، پویا طالب‌نیا روز جمعه ۲۱ بهمن‌ماه با اعلام این خبر گفت: پایگاه تاریخی فرهنگی ‌طاق‌بستان برای اعتلای فرهنگ گردشگری و همچنین برنامه‌ی  ثبت جهانی مجموعه، از فاز اول پروژه‌ی تور مجازی طاق‌بستان رونمایی شد. 

سرپرست پایگاه ملی طاق‌بستان، افزود: پروژه ی تور مجازی طاق‌بستان شامل بخش‌های مختلفی چون معرفی آثار به صورت چند رسانه‌ای ، موزه مجازی پایگاه ، کتابخانه و ... است.

او ادامه‌داد: این برنامه براب استفاده از ظرفیت‌های مجازی مختلف و بروز در معرفی آثار فاخر طاق‌بستان که به عنوان آخرین پرده هنر ایران باستان قبل از اسلام می توان از آن یاد کرد، انجام شده است.

طالب‌نیا، گفت: از جمله سیاست‌ها و برنامه‌های این پایگاه در سال آینده این است که بتوان این هنر ارزشمند را هر چه بهتر به ساکنین ایران اسلامی و جهانیان معرفی کند. 

او افزود: مجموعه تاریخی_فرهنگی طاق‌بستان به عنوان پر بازدیدترین مجموعه تاریخی و گردشگری استان سالانه میزبان هزاران بازدیدکننده داخلی و خارجی است. 

سرپرست پایگاه ملی طاق‌بستان ادامه داد: تلاش برای معرفی هر چه بیشتر این مجموعه به عنوان نگین تاریخی و گردشگری غرب کشور در اولویت برنامه‌های این پایگاه است. 

مجموعه طاق‌بستان به عنوان یکی از شاخص‌ترین آثار تاریخی فرهنگی دوره ساسانی در شمال شهر کرمانشاه قرار دارد که بیش از ۹۰ سال از ثبت ملی آن می‌گذرد. این مجموعه نفیس از سال ۲۰۰۷ میلادی در فهرست موقت برای ثبت جهانی یونسکو  قرار گرفته است.  

انتهای پیام/

کد خبر 14011121417302

برچسب‌ها