استان کردستان دارای ظرفیت‌های بی‌شمار گردشگری است

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: استان کردستان دارای ظرفیت‌های بی‌شماری در حوزه تاریخی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، جواد واحدی در بازدید از غرفه کردستان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران گفت: کردستان با وجود جاذبه‌های فراوان طبیعی، فرهنگی و تاریخی نیازمند حمایت و برنامه‌ریزی دقیق برای توسعه و پیشرفت گردشگری است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار کرد: ثبت‌جهانی منظر فرهنگی، تاریخی هورامان، ثبت مریوان به‌عنوان شهر جهانی کلاش و سنندج به‌عنوان شهر خلاق موسیقی در یونسکو، ثبت ملی شال‌بافی آرمرده بانه، ثبت ملی گلیم‌بافی کاکو سفلی و ثبت ملی ارغوان بافی دیوزناو، فرصتی طلایی برای رونق اقتصادی و توسعه گردشگری کردستان است.

او یادآور شد: وجود وحدت، همدلی و هم‌افزایی به معنای واقعی از ویژگی خاص این استان است که مابین بخش‌های دولتی و خصوصی قابل رؤیت است.

واحدی افزود: امید است با معرفی و بهره‌برداری مناسب از این قابلیت‌ها، کردستان به بهترین شکل ممکن به مردم ایران و جهان معرفی شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011122348559

برچسب‌ها