راه‌یابی سه اثر هنرمندان قزوین به هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی فجر

معاون صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی قزوین از راه‌یابی سه اثر هنرمندان استان به هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی فجر (سرو سیمین7) خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین، سیدمیثم حصاری روز پنجشنبه 27 بهمن ۱۴۰۱ با اعلام این خبر گفت: هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی فجر از تاریخ ۲۶ بهمن لغایت ۴ اسفندماه در تهران برگزار می‌شود و سه اثر برگزیده از دو هنرمند صنایع‌دستی استان شامل دو اثر از سیدهاشم حسینی در رشته گل‌‎و‌مرغ و یک اثر از سهیلا اسکندری در رشته تذهیب در این جشنواره به معرض نمایش درآمده‌اند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی قزوین افزود: «به‌نمایش گذاشتن آخرین دستاوردهای صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی ایران، آشنایی با هنرمندان جوان و کشف استعدادهای نو در عرصه صنایع‌دستی و ایجاد فضایی برای مواجهه بی‌واسطه مخاطبان با آثار صنایع‌دستی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره بوده و طراحی، کیفیت اجرا، اصالت، هویت و کاربرد از مهم‌ترین شاخص‌های انتخاب آثار به‌شمار می‌روند.

او افزود: آثار برگزیده این جشنواره در موزه ملی ایران به‌نمایش درآمده و در آیین اختتامیه این جشنواره در تاریخ ۴ اسفندماه به هنرمندان برگزیده، سرو سیمین، دیپلم افتخار و جایزه غیرنقدی اعطا می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011127492467

برچسب‌ها