همکاری در عملیات جستجوی کوهنورد گمشده در کوه‌های کرکس نطنز اصفهان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نطنز از همکاری یگان حفاظت این اداره در یافتن کوهنورد گمشده در کوه‌های کرکس از توابع این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، حسین یزدانمهر امروز 1 اسفندماه سال 1401، با اعلام این مطلب گفت: طی دو هفته گذشته شاهد بارش سنگین برف در کوه‌های کرکس به‌عنوان بلندترین کوه‌های منطقه مرکزی ایران بودیم، به‌گونه‌ای که به‌صورت رسمی به‌تمامی علاقه‌مندان به طبیعت اعلام شد که از صعود یا تردد در مسیر کوه‌های کرکس خودداری کنند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نطنز ادامه داد: طی تعطیلات اواخر هفته گذشته یک گروه 4 نفره به کوه‌های کرکس صعود کرده که متأسفانه در طول مسیر دچار ریزش بهمن شده و در مسیر بهمن مفقود شدند.

یزدانمهر تصریح کرد: با تلاش‌های شبانه‌روزی انجام‌ شده، 3 نفر از اعضای این گروه که دچار آسیب شده بودند، نجات یافتند، اما متأسفانه نفر چهارم همچنان مفقود است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نطنز بیان کرد: با توجه به‌شدت بارش برف و سقوط بهمن، صبح روز گذشته با دستور مدیرکل بحران استانداری، یگان حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان مجهز به دستگاه‌های فلزیاب، برای یافتن این کوهنورد مفقود شده به منطقه اعزام شدند.

او افزود: بنا بر اظهارنظر فرماندار شهرستان، با تلاش‌های انجام‌ شده توسط گروه امداد، پیکر بی‌جان بانوی کوهنورد عضو گروه صعودکننده به قله کرکس عصر روز گذشته پس از 3 روز تلاش بی‌وقفه، پیدا شد و به پایین کوه منتقل شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401120123706

برچسب‌ها