کاروانسرای جر در کرمان به مجموعه اقامتی تبدیل می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: پس از مرمت کاروانسرای وکیل و تبدیل آن به هتل بوتیک، قرار است یک گروه اقتصادی و سرمایه‌گذاری از کاروانسرای جر نیز بازدید کند تا برای بازسازی این مکان و تبدیل آن به مجموعۀ اقامتی و پذیرایی همچون هتل وکیل تصمیم‌گیری شود.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، فریدون فعالی دوشنبه یک اسفندماه 1401 اظهار کرد: بخشی از مالکیت کاروانسرای جر متعلق به شخص است و قسمتی هم تحت تملک اوقاف قرار دارد که برای مرمت این بنا باید ورود می‌کردند و در سال‌های گذشته انجام نشده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان افزود: با توجه به اینکه مرمت بناهای تاریخی با هزینه فراوانی همراه است و ‌با توجه به بودجه‌های محدود دولتی، این کار مشمول مرور زمان می‌شود، لازم است تا بازسازی اماکنی مثل کاروانسرای جر به بخش خصوصی سپرده شود و این هم نیاز به همکاری و توافق مالکان دارد.

او خاطرنشان کرد: طی روزهای اخیر با صحبت‌ها و تفاهم‌هایی که با اداره اوقاف انجام شده است، این اداره موافقت کرده برخی بناهای تاریخی مثل کاروانسرای جر برای مرمت و بازسازی به بخش خصوصی و سرمایه‌گذار واگذار شود تا ضمن این که از تخریب جلوگیری به عمل آید، این اماکن به چرخه گردشگری و اقتصادی نیز وارد شوند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011201459914

برچسب‌ها