زیتون و نقش موفق آن در کسب‌وکارهای فلسطینی‌ها

اُسامه استیتی در کارگاه آموزشی «حفظ صنایع دستی، حفظ هویت فلسطین (تجربه محور)»، گفت: برخی از صنایع دستی در فلسطین رونق بسیاری در اقتصاد داشته است. در این زمینه می‌توان به زیتون اشاره کرد که از برگ، چوب و هسته آن در چرخه تولید می‌توان بهره گرفت.

به گزارش میراث آریا، «حفظ صنایع دستی، حفظ هویت فلسطین (تجربه محور)» عنوان کارگاه آموزشی پنجمین روز جشنواره بود که با همکاری شورای جهانی صنایع دستی برگزار شد.

اسامه استیتی در این کارگاه ابتدا به فهرست رشته‌های صنایع دستی بومی فلسطین پرداخت و بیان کرد: برخی از صنایع دستی در فلسطین رونق بسیاری در اقتصاد داشته است.

وی به نمونه‌هایی در این‌باره اشاره کرد و افزود: سرامیک، صنایع دستی از جنس چوب و زیتون (برگ، چوب و هسته) نقش بسیار زیادی در اقتصاد داشته و می‌توان گفت رونق بسیاری در کسب‌وکارها داشته است.

در پایان نیز شرکت‌کنندگان در این کارگاه، نسبت به تخصص و هنر خود پرسش‌هایی را با این هنرمند فلسطینی درباره فروش موفق، آموزش و ترویج در میان گذاشتند.

هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر (سرو سیمین 7) از 26 بهمن تا 4 اسفند 1401 (15 تا 23 فوریه 2023) در موزه ملی ایران در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011201761316

برچسب‌ها