راهکارهای عملیاتی استحکام‌بخشی پُل‌های تاریخی شهرستان سامان ارائه می‌شود

رئیس اداره بناهای تاریخی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: راهکارهای عملیاتی استحکام‌بخشی پُل‌های تاریخی زمان‌خان و‌ هوره شهرستان سامان ارائه می‌شود.

به‌گزارش میراث‌‍آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، علی آذر روز سه‌شنبه دوم اسفندماه ۱۴۰۱ در بازدید از پُل‌های تاریخی زمان‌خان و‌ هوره شهرستان سامان تأکید کرد: استحکام‌بخشی پایه‌های این پُل‌های تاریخی، پیشگیری از آسیب‌های احتمالی بعدی و مهار جریان‌های آبی به اجرای این طرح‌ها کمک می‌کند.

او افزود: نگرانی‌های اجتماعی مردم و حمایت مسئولان ارشد چهارمحال و بختیاری در تسریع روند حفظ و احیای بناهای تاریخی موجود از درخواست‌های اهالی این شهرستان به‌شمار می‌رود.

آذر تصریح کرد: پُل زمان‌خان از آثار شاخص تاریخی و گردشگری چهارمحال و بختیاری است که برای پیشگیری از بروز بیشتر آسیب به این اثر اقدامات لازم در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود.

او یادآور شد: برای اجرای این طرح از توان فنی، علمی و تخصصی یکی پیشکسوتان حوزه مرمت کشور و یکی استادان دانشگاه اصفهان بهره‌گیری می‌شود.

فرماندار سامان نیز گفت: با توجه به آسیب‌های ناشی از بارندگی‌های اخیر پیگیری‌هایی در سطح ملی و استانی برای رفع مشکلات مرتبط با پُل‌های تاریخی زمان‌خان و‌ هوره شهرستان در دستور کار قرار گرفت.

محمدتقی گنجعلی اضافه کرد: در بازدید از پُل‌های تاریخی زمانخان و‌ هوره شهرستان سامان قرار شد راهکارهای رفع مشکلات مرتبط با این پُل‌های تاریخی ارائه و تخصیص اعتبار لازم پیگیری شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011203748625

برچسب‌ها