برگزاری دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان فردوس

دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز 1402 به ریاست فرماندار شهرستان و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان و با حضور معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری، بخشدارن مرکزی و اسلامیه و اعضای ستاد در سالن اجتماعات فرمانداری روز شنبه 6 اسفندماه ۱۴۰۱ برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریل به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی در این جلسه که روز یکشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۱ برگزار شد، مهدی روشن فرماندار شهرستان ضمن تاکید بر استفاده از تمام پتانسیل و توانمندی اعضای کمیته‌ها گفت: تعطیلات نوروز بهترین فرصت برای توسعه گردشگری در شهرستان است و دستگاههای عضو ستاد برای خدمات رسانی مطلوب به مسافران نوروزی باید در آمادگی کامل باشند.

رئیس ستاد مدیریت سفر نوروز 1402 شهرستان فردوس اظهار کرد: با توجه به موقعیت مناسب و قرار داشتن شهرستان در مسیر شاهراهای اصلی و ترانزیت، باید از این فرصت در راستای معرفی ظرفیت‌ها و توسعه گردشگری شهرستان استفاده و با فراهم کردن امکانات، خدمات خوبی به مسافران ارائه دهیم.

فرماندار شهرستان با اشاره به برگزاری جلسات متعدد ستاد خدمات سفر و کمیته‌های مربوطه، بر اجرای مصوبات تا حصول نتیجه تاکید کرد و افزود: امسال نیز مقرر شده کمیته ارزیابی ستاد سفر به منظور بررسی روند فعالیت و اقدامات کمیته‌ها و اعضای ستاد تشکیل  و از 15 اسفندماه اقدامات و اجرای مصوبات رصد و در صورت کوتاهی مدیران برخورد خواهد شد. 

روشن عنوان کرد: با توجه به فرصت باقی‌مانده تا شروع سفرهای نوروزی، نقاط حادثه خیز در محور های مواصلاتی و سطح شهرستان که بیشترین آمار تصادفات را داشته‌اند، بررسی و نواقص احتمالی رفع و یا تابلوهای هشدار دهنده در محل‌های مربوطه نصب شود.

فرماندار شهرستان همچنین از اداره تبلیغات اسلامی و نهادهای مربوطه خواست با عنایت به تقارن ماه مبارک رمضان با تعطیلات عید نوروز، برنامه ریزی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و مرتبط با این ایام برای بهره مندی مسافران انجام و نتایج آن به دبیرخانه ستاد ارسال شود.

او همچنین بر آمادگی دستگاه‌های امدادی و بحران و فعال بودن صنوف خدماتی شامل نانوایی‌ها، تعمیرکاران، صنف لوازم یدکی و ... در این ایام تاکید کرد.

اکبری معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری نیز با اشاره به ظرفیت‌های بالای شهرستان در زمینه های تاریخی، فرهنگی، طبیعی، مذهبی و ....خواستار همکاری همه‌جانبه اعضای ستاد در ارائه خدمات به مسافران و گردشگران در ایام نوروز شد.

او همچنین بر استفاده از توان شهرداری‌ها در زمینه معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهرستان تاکید و اظهار کرد: شهرداری‌ها نسبت به بهسازی و گل‌کاری ورودی‌های شهرستان، کمپ‌های گردشگری، پارک‌ها و میادین تا قبل از شروع سفرهای نوروزی اقدام کنند.

کاظم شبنم زاده رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دبیر ستاد خدمات سفر شهرستان نیز ضمن ارائه گزارشی از مهمترین برنامه ها و اقدامات اجرایی ستاد سفر در نوروز 1402 از مسئولان کمیته‌ها بخاطر برگزاری جلسات داخلی تشکر و خواستار اجرای برنامه‌های مصوب کمیته‌ها در طول ایام سفر شدند.

او همچنین برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و سوغات؛ برگزاری نوروزگاه‌ها در کمپ های گردشگری و روستاهای هدف گردشگری، بر پایی سیاه چادرهای‌های عشایری؛ توزیع اقلام تبلیغاتی معرفی جاذبه‌های شهرستان؛ برگزاری کاروان نوید عید نوروز با اجرای مراسم آیینی و سنتی؛ اجرای بازی‌های بومی و محلی و ......را از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی  نوروز 1402  شهرستان فردوس عنوان کرد.

او  افزود: شهرستان فردوس با وجود جاذبه‌ها و پتانسیل‌های بالایی نظیر آبگرم معدنی، قنوات جهانی بلده، مناطق کویری بکر و آثار تاریخی و فرهنگی و ... قابلیت تبدیل شدن به شهر مقصد گردشگری را دارد که خوشبختانه در سالهای اخیر برای توسعه و رونق این صنعت در آمد زا تلاش ها و اقدامات چشمگیری شده است. 

در ادامه روسای کمیته ها به بیان گزارشی از برنامه های اجرایی خود در ایام نوروز پرداختند که برنامه های مربوطه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401120713278

برچسب‌ها