زنان پیشران پیشرفت ایران زمین هستند

معاون صنایع‌دستی کشور با تاکید بر شعار زنان پیشران پیشرفت ایران زمین هستند، اظهار کرد: گیلان دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار خوبی در حوزه صنایع‌دستی است و تمام بانوان در کنار نقش مادری می توانند جزو شاغلان این هنر قرار بگیرند.

به‌‌گزارش میراث‌‌آریا به‌‌نقل از روابط‌‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، مریم جلالی دوشنبه ۸ اسفند ماه ۱۴٠۱ همزمان با بازدید ارزیابان شورای جهانی صنایع‌دستی  گفت: صنایع‌دستی در استان گیلان قدمت فراوانی دارد و زنان هنرمند این دیار در این زمینه فعالیت چشمگیری دارند.

معاون صنایع‌دستی کشور، ضمن بازدید از خانه کارآفرینی و مهارت صنایع‌دستی رشت افزود: اقدام‌ها و فعالیت‌های انجام‌شده بانوان در این کارگاه‌ها قابل تقدیر است.

او اظهار کرد: با توجه به اینکه گیلان یکی از قطب‌های مهم در حوزه صنایع‌دستی در کشور است و از لحاظ تنوع رشته‌های هنری در سطح بالایی قرار دارد، موضوع اشتغال و حمایت از حوزه صنایع‌دستی امری ضروری به حساب می‌آید.

جلالی افزود: حمایت از مشاغل خانگی و صنایع‌دستی می‌تواند نقش مهمی در ایجاد اشتغال، رونق تولید و همچنین بهبود معیشت خانواده‌ها ایفا کند.

مریم جلالی گفت: نسل جدید خانم‌ها در ایران کارهای مردانه در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی انجام می‌دهند اما ظرافت را به هنرشان اضافه کردند.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در ادامه اظهار کرد: ۷۵ درصد شاغلان صنایع‌دستی در ایران بانوان هستند و این قابلیت افزایش دارد و تمام بانوان در کنار نقش مادری می‌توانند جز شاغلان این هنر قرار بگیرند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011208709345

برچسب‌ها