بازگشایی رسمی چین تاریخ گردشگری را بازنویسی کرد

سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) بازگشایی چین را به عنوان «نهایی‌ترین قطعه در بهبود گردشگری» پس از بزرگترین بحران در تاریخ این بخش، یعنی شیوع ویروس کرونا، اعلام کرده است.

به‌گزارش میراث‌آریا، زوراب پولولیکاشویلی، دبیر کل سازمان جهانی گردشگری در رأس یک هیئت بلندپایه به شهر هانگژو برای شرکت در مراسم بازگشایی رسمی، به گرمی از لغو محدودیت‌های سفر به عنوان یک عامل تقویت‌کننده بزرگ برای رشد اقتصادی و فرصت‌های اجتماعی در آسیا و اقیانوسیه و در سطح جهانی استقبال کرد.

بر اساس داده‌های سازمان جهانی گردشگری، این بیماری همه‌گیر تنها در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ برای مقاصد جهان در مجموع ۲۷۰ میلیارد دلار هزینه گردشگران خروجی چین را به همراه داشت.

بنا به گفته پولولیکاشویلی بازگشایی مرزها همان لحظه‌ای است که جهان انتظارش را می‌کشید.

دبیرکل سازمان جهانی یونسکو، نخستین رئیس آژانس سازمان ملل است که از زمان لغو محدودیت‌ها به چین سفر می‌کند. وزیر فرهنگ و گردشگری چین، هو هپینگ، از حمایت سازمان جهانی گردشگری در طول دوران همه‌گیری و شرکت در جشن‌های رسمی بازگشایی گردشگری چین استقبال کرد.

در یک نشست دوجانبه، هو هپینگ و پولولیکاشویلی توافق کردند که همکاری خود را در مورد قرار دادن گردشگری در دستور کار توسعه بین‌المللی و در زمینه‌های کلیدی آموزش گردشگری و گردشگری برای توسعه روستایی، بیشتر کنند.

طبق داده‌های سازمان جهانی گردشگری، چین قبل از همه‌گیری به بزرگترین بازار منبع گردشگری در جهان تبدیل شد. در سال ۲۰۱۹، گردشگران چینی جمعاً ۲۵۵ میلیارد دلار برای سفرهای بین‌المللی هزینه کردند، در حالی که گردشگری داخلی به عنوان ستون رشد و اشتغال آن‌ها عمل کرد و تنها با بیش از ۶ میلیارد سفر در آن سال، از مشاغل گردشگری در سراسر کشور حمایت کرد.

گردشگری برای توسعه روستایی

با انعکاس کار سازمان جهانی گردشگری برای تبدیل این حوزه به نیروی محرکه توسعه روستایی، هیئت بلندپایه به یوچان، یکی از چهار مقصد محبوب چین که در میان «بهترین دهکده‌های گردشگری توسط سازمان جهانی گردشگری» هم شناخته می‌شود، سفر کرد. این روستا به دلیل تعهد خود به تبدیل گردشگری به منبع فرصت‌های محلی، علاوه بر تعهد به گردشگری دوستدار محیط زیست و رویکرد پیشگام در مدیریت پسماند در سطح مقصد، انتخاب شد.

بخش‌های دولتی و خصوصی درباره گردشگری تجدید نظر می‌کنند

سازمان جهانی گردشگری که به عنوان شریک گفتگوی ژیانگ‌هو که توسط اتحاد جهانی گردشگری (WTA) در شهر هانگژو سازمان‌دهی شده است، مورد استقبال قرار گرفت. این رویداد که با موضوع «الگویی جدید برای گردشگری جدید» برگزار شد، رهبران بخش دولتی و خصوصی را گرد هم آورد تا آینده این بخش را حول اولویت‌های کلیدی پایداری، برابری و تاب‌آوری بازنگری کنند.

موضوعات کلیدی مورد بررسی در این دو روز شامل ارتقای توسعه مشترک گردشگری بین کشورها و مناطق، همکاری بین‌المللی و کاهش فقر از طریق گردشگری، ارتباط هوشمند، مدیریت و برنامه‌ریزی مقصد، و نوآوری و مدل‌های تجاری جدید بود. هیئت سازمان جهانی گردشگری با رهبران بخش خصوصی، از جمله شرکت فناوری چینی جهانی علی بابا، که مقر آن در هانگژو است، ملاقات کرد.

چین به عنوان یک شریک گردشگری مهم

در سال گذشته، چین خود را به عنوان یکی از حامیان اصلی سازمان جهانی گردشگری در چندین حوزه با اولویت بالا تثبیت کرده است. این حوزه‌ها شامل گردشگری دوستدار طبیعت است که سازمان جهانی گردشگری آن را در دستور کار کنفرانس تنوع زیستی سازمان ملل متحد (COP15) قرار داده است و چین به عنوان رئیس آن فعالیت کرد.

سازمان جهانی گردشگری در ماه سپتامبر برای مجمع جهانی اقتصاد گردشگری (GTEF) که در ماکائو برگزار می‌شود، به چین بازخواهد گشت. دوره دهم این انجمن مجدداً بستری را برای دولت‌ها، رهبران تجاری، کارشناسان و دانشگاهیان فراهم می‌کند تا برنامه‌های مشترک برای توسعه پایدار گردشگری را پیش ببرند.

ترجمه: اسدالله حقانی

انتهای پیام/

کد خبر 14011210900392

برچسب‌ها