انعقاد تفاهم‌نامه بین اداره‌کل میراث‌فرهنگی و دانشگاه آزاد اسلامی زنجان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک این اداره‌کل با دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی استان زنجان، سید سعید صفوی عصر سه شنبه 9 اسفندماه 1401 در حاشیه نشست امضای این تفاهم‌نامه با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان و اعضای هیات علمی این دانشگاه، گفت: این تفاهم‌نامه به‌منظور بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌های متنوع و سرمایه‌های مادی و معنوی موجود در استان زنجان در راستای توسعه علمی و فرهنگی و تحقق سند چشم‌انداز استان و استفاده از ظرفیت‌ها و تجارب علمی و تخصصی طرفین به امضا رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: هدف از انعقاد این تفاهم‌­نامه توسعه و ارتقای سطح همکاری های فی ما بین میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان در تمام زمینه‌های علمی، تحقیقاتی، آموزشی و فرهنگی با در نظر گرفتن تمام امکانات طرفین اعم از  نیروی انسانی و اطلاعات، تجربه و تخصص آنان است.

او خاطرنشان کرد: همکاری در حمایت طرح‌ها و پروژه‌های با موضوع فعالیت گردشگری کشاورزی، همکاری در زمینه برگزاری گردهمایی‌ها و همایش‌های ملی و منطقه‌ای و بین‌المللی، بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های دانشگاه و میراث فرهنگی در برگزاری کارگاه‌های آموزشی، مشاوره و ارائه خدمات مرتبط با موضوعات گردشگری و صنایع دستی، ایجاد خانه خلاق صنایع دستی، از جمله اهداف این تفاهم‌نامه است.

صفوی افزود: امضای این تفاهم‌نامه را به فال نیک می‌گیرم و امیدواریم از طریق دانشگاه آزاد واحد زنجان، شاهد تربیت نیروهای مختصص و ماهر در حوزه‌های مأموریت‌های مختلف این اداره کل باشیم.

احمد نقی‌لو با برشمردن زمینه‌های همکاری مشترک ادامه داد: همکاری و برقراری روابط متقابل آموزشی، پژوهشی و فرهنگی به منظور بهره وری بیشتر از امکانات و تسهیلات طرفین در زمینه‌های مورد نیاز از جمله مهم‌ترین محورهای اصلی این تفاهم نامه است. راه اندازی مدرسه عالی مهارت و آموزش رشته های صنایع دستی از اولویت‌های دانشگاه آزاد اسلامی زنجان است.

رئیس دانشگاه آزاد زنجان گفت:  این تفاهم نامه گامی مثبت و تلاش در یک هم‌افزایی در فعالیت‌های علمی-تحقیقاتی و توسعه توانمندی های بالقوه و فرصت مناسب فعالیت‌های مشترک علمی آموزشی در حل مشکلات استان و رفع موانع توسعه استان است.

 

انتهای پیام/

کد خبر 14011210931502

برچسب‌ها