گیلان با میزبانی ۸۵ میلیون گردشگر در سال‌ جاری به استقبال نوروز می‌رود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان اعلام کرد: نزدیک به ۸۵ میلیون مسافر و گردشگر از ابتدای امسال به استان سفر کرده‌اند و اینک گیلان مهیای میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ولی جهانی چهارشنبه 10 اسفند1401  افزود: آمار مسافران ورودی به استان نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد ۴۶ درصد دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان اظهار کرد: بر اساس گزارش ستاد هماهنگی خدمات سفر گیلان در خصوص برآورد آمار مسافران ورودی و اقامت کننده در استان بیش از ۱۸ میلیون و ۵۷۰ هزار وسایل نقلیه وارد استان شدند که این رقم نسبت به مدت یاد شده سال گذشته ۳۳ درصد رشد داشته است.

جهانی ادامه داد: ۷۷ میلیون و ۳۵۵ هزار و ۵۷۴ نفر –شب اقامت برآورد مسافران اقامت کننده در مراکز اقامتی ثابت و موقت در استان است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۹۵ درصد رشد داشته است.

همچنین او تصریح کرد: گردشگران خارجی اقامت کننده در مراکز اقامتی استان سه هزار و ۹۳۷ نفر بودند که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۵۷ درصد رشد داشته است.

جهانی افزود: گردشگران عمومأ از کشور آذربایجان بوده و مابقی از کشورهایی چون چین، روسیه، ایرلند، هلند، لبنان، عمان، افغانستان، عربستان، سوریه، ترکیه، عراق و پاکستان به این استان سفر کردند.

او در خصوص رتبه‌بندی مسافران در مراکز اقامتی ثابت ‌و موقت سه شهرستان رشت، بندرانزلی، آستارا به ترتیب بیشترین اقامت و همچنین شهرستانهای فومن، رودسر، طوالش، لاهیجان در رده های بعدی قرار دارند.

جهانی اضافه کرد: درصد اشغال تخت تأسیسات اقامتی ثابت تحت پوشش این اداره کل ۹۴ درصد است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011211709348

برچسب‌ها