راه‌اندازی جایگاه سوخت سیار در سیستان و بلوچستان/ نوروزگاه در تمام شهرها برپا می‌شود

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هیچ قصوری از مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان و نظارتی در بحث میزبانی از مسافران نوروزی به استان پذیرفته نیست.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، سردار محمد کرمی امروز ۱۴ اسفندماه در جلسه ستاد خدمات سفر استان که در سالن اجتماعات استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار کرد: اولین موضوع در بحث سفرهای نوروزی به استان، برخورد با مسافران است که برای این استان بسیار مهم است چرا که مردم این استان به مهمان‌نوازی معروف هستند و باید این ویژگی با رفتار و برخورد مناسب در میدان نیز نشان داده شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید براینکه در ورودی شهرها استقبال از مسافران صورت گیرد، افزود: نمایشگاه محصولات کشاورزی، صنایع‌دستی و سایر محصولات بومی استان در ورودی شهرها ایجاد شود و در این امر نیز از ظرفیت‌های مردمی نیز استفاده شود.

این مسئول ادامه داد: در بحث کالاهای اساسی باید نظارت جدی شود تا مسافران بتوانند خرید کنند.

او گفت: بحث سوخت خیلی مهم است چراکه نباید مسافر در این استان سرگردان شود و اگر نیاز است جایگاه سیار ایجاد شود.

سردار کرمی با اشاره به اینکه اگر از همه ظرفیت‌ها استفاده شود بهترین خدمات به مسافران ارائه می‌شود، بیان کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان و دستگاه‌های نظارتی باید با جدیت پای کار باشند و همچنین از ظرفیت مردمی نیز استفاده شود.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: موضوع امنیت موضوع مهمی است و مرزها نیز باید کنترل شوند تاجایی که صادرات و واردات در استان با مشکل مواجه نشود.

این مسئول با تاکید بر اینکه مشکلات مسافران به جدیت پیگیری شود، تصریح شد: در بحث اسکان مسافران نیز اداره‌کل آموزش پرورش به طور جدی همکاری کند.

او تاکید کرد: هیچ قصوری توسط مسئولان و دستگاه‌ها پذیرفته نیست و باید علاوه بر نظارت جدی برای رفع نیاز مردم و گردشگران تلاش کنند.

علیرضا جلالزایی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان نیز در این جلسه اظهار کرد: هماهنگی بین دستگاه‌های ستاد خدمات سفر انجام شده و امیدواریم خدمات خوبی به گردشگران ارائه شود.

این مسئول ادامه داد: طراحی اپلیکشن ‌پارک علم و فناوری استان که مسافران در ورودی شهرهای استان تمام اطلاعات مربوط به میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در اختیار داشته باشند.

او گفت: آموزش و پرورش در بحث اسکان سکونت‌گاه‌های خود را در اختیار مسافران قرار خواهد داد.

جلالزایی بیان کرد: در تمام مبادی ورودی شهرها و حتی روستاها با کمک شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و بخشداری‌ها، آیین نوروزگاه‌ با نمایش آداب و رسوم و فرهنگ مردم استان با نگاه به ظرفیت‌های فرهنگی، گردشگری و غیره برگزار می‌شود.

او خاطرنشان ساخت: گشت‌زنی و سرکشی توسط تیم‌ها و گشت‌های نوروزی به طور مرتب انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401121430951

برچسب‌ها