موزه نهاوند نیازمند اعتبارات ملی است

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نهاوند گفت: سه دانگ خانه قدیمی صمصام قبلاً از مالک خریداری شده، اما اعتبارات استانی پاسخگوی تملک بنا نیست و پیشنهاد خریداری بخش باقیمانده از اعتبار ملی ارائه شده است.

به گزارش میراث‌آریا به نقل ازروابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، محمد احمدی، چهارشنبه 15 اسفندماه  با بیان اینکه برای تملک سه دانگ باقیمانده بنا به اعتبار زیادی با توجه به پیشنهاد مالک نیاز است افزود: با توجه به اعتبارات سال ۱۴۰۰ توانستیم سه دانگ از بنا را خریداری کنیم.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نهاوند افزود: برای خرید سه دانگ دیگر مالک تصمیم دارد هر سه دانگ را یکجا به فروش برساند و به گفته مالک به طور کامل پول آن را می‌خواهد و چون مبلغ آن را بالا گفته ما باز پیگیر هستیم که بتوانیم سه دانگ دیگر را خریداری و کامل تملک کنیم.

احمدی  با اشاره به اینکه به محض تخصیص اعتبار و تملک خانه تاریخی صمصام درخواست موزه را صادر می‌کنیم، گفت: با توجه به سفر وزیر میراث‌فرهنگی به شهرستان نهاوند، قول‌هایی که وزیر دادند اکثراً در حال پیگیری است، تسهیلات منطقه دو خواهران، ثبت خانه فاطمی، موزه و خانه صمصام، زمین پشت مسجد دوخواهران تمامی این موارد با توجه به سفر وزیر به شهرستان، مکاتبات آن انجام شده و در حال پیگیری است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011215889480

برچسب‌ها