امکان اسکان 3هزار نفر شب در مراکز اقامتی علی‌آباد کتول

فرماندار شهرستان علی‌آبادکتول و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان از آمادگی مراکز اقامتی شهرستان با ظرفیت حدود 3هزار نفر شب برای پذیرش مسافران نوروزی سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، ابراهیم احمدی روز پنجشنبه ۱۸ اسفندماه ۱۴۰۱ در دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان علی‌آبادکتول، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به وجود پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های فراوان شهرستان، گفت: این شهرستان با جایگاه ویژه‌ای که ازلحاظ جغرافیایی برخوردار است و با دارا بودن جاذبه‌های طبیعی فراوان ازجمله منطقه نمونه گردشگری کبودوال، سالیانه مورد اقبال مسافران و گردشگران بسیاری است.

فرماندار شهرستان علی‌آبادکتول اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالای علی‌آبادکتول، ایام نوروز بهترین موقعیت برای شناساندن بهتر شهرستان به‌منظور جذب گردشگر است؛ در این راستا دستگاه‌های خدمات‌رسان می‌بایست ضمن هماهنگی، آمادگی لازم را در راستای ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی داشته باشند.

او در ادامه تأکید کرد: علی‌آبادکتول با دارا بودن سه هتل، ۲ مهمان‌پذیر، ۱۸ اقامتگاه بوم‌گردی، ۲۰۰ خانه مسافر و در نظر گرفتن ۱۰ مدرسه برای اسکان موقت نوروزی قادر به اسکان سه هزار اقامت شبانه در سطح شهرستان را دارد ازاین‌رو مسافران و گردشگران نوروزی، دغدغه اسکان و خدمات را در شهرستان نداشته باشند.

احمدی تصریح کرد: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با تعطیلات نوروز، پیش‌بینی می‌شود اوج مسافرت‌ها در روزهای ابتدایی سال رقم بخورد. تمام دستگاه‌های اجرایی باید در ایام نوروز، آماده خدمات‌رسانی به مسافران باشند.

در ادامه این جلسه نیز سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی علی‌آبادکتول و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان گفت: ارتقا سامان‌دهی سفرهای ایمن با مدیریت و برنامه‌ریزی مسئولانه، رویکرد اصلی ستاد خدمات سفر در نوروز ۱۴۰۲ است.

ناصر احمدی با تأکید بر این‌که خدمات‌رسانی مطلوب، نیاز به آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد دارد، بیان کرد: در ایام نوروز در مناطق گردشگری، بازارچه‌های عرضه صنایع‌دستی، نوروزگاه و نمایشگاه سوغات برپا می‌شود.

او در ادامه با اشاره به این‌که مسئولان از تمام ظرفیت‌های شهرستان برای ارائه خدمات بهتر استفاده کنند، خاطرنشان کرد: کمیته‌های مختلف ستاد اجرایی خدمات سفر باید به‌صورت ویژه فعالیت کنند تا مسافران با خاطره خوبی از این شهرستان عازم دیار خود شوند.

در این جلسه همچنین روسای کمیته‌های اجرایی ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان علی‌آبادکتول به ارائه گزارش از اقدامات و برنامه‌ریزی کمیته پرداختند.

بررسی استقرار پایگاه‌ها و چادرهای اطلاع‌رسانی و هلال‌احمر در ورودی و خروجی و همچنین مرکز شهر، پاک‌سازی حریم جاده‌ها، برپایی غرفه‌ها در مناطق گردشگری، آذین‌بندی فضای شهر، تهیه کتابچه راهنما و معرفی شهرستان، محل استقرار اورژانس، بررسی وضعیت جایگاه‌های سوخت، آماده‌سازی مساجد و پارک‌ها ازجمله موارد بررسی‌شده در این جلسه بود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011220118486

برچسب‌ها