بهره‌برداری از سفره‌خانه سنتی در گنبدکاووس

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گنبدکاووس از بهره‌برداری یک باب سفره‌خانه سنتی در طرح توسعه مجموعه گردشگری شیدایی در روستای تقی‌آباد شهرستان گنبدکاووس خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، مریم آق‌آتابای روز پنجشنبه ۱۸ اسفندماه ۱۴۰۱ در آیین افتتاح این پروژه که با حضور مهدی دهرویه معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس، یاسر قندهاری معاون گردشگری استان گلستان و جمعی از مدیران در روستای تقی‌آباد از توابع شهرستان گنبدکاووس برگزار شد، گفت: طرح توسعه مجتمع گردشگری و پذیرایی شیدایی گنبدکاووس که یک باب سفره‌خانه سنتی است، با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع و با زیربنای ۷۰۰ مترمربع ساخته شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گنبدکاووس بیان کرد: با افتتاح این پروژه که ۱۹ میلیارد ریال از هزینه تمام‌شده آن تسهیلات بانکی بوده است، برای هفت نفر به‌صورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد شد.

او یادآور شد: مجتمع گردشگری و پذیرایی شیدایی در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع، شامل سفره‌خانه سنتی، متل و تالار پذیرایی است.

 

\"\"

انتهای پیام/

کد خبر 14011220118662

برچسب‌ها