کاوش شهر قدیم خرم‌آباد در ایام نوروز

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان از اجرای عملیات کاوش شهر قدیم خرم‌آباد در نوروز پیش رو خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی استان لرستان، عطا حسن‌پور امروز شنبه ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۱ در همایش ملی گردشگری که در دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار کرد: در نوروز ۱۴۰۲ شهر قدیم خرم‌آباد در حریم مناره آجری شهر کاوش خواهد شد و گردشگران و مسافران نوروزی می‌توانند از روند کاوش‌ها بازدید کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی استان لرستان افزود: در سطح کشور چند میز تخصصی گردشگری تعریف شده که استان لرستان نیز میز تخصصی گردشگری کشاورزی را در اختیار دارد و بر همین اساس همایش ملی گردشگری کشاورزی در استان لرستان برگزار شد.

او تصریح کرد: در کنار میز ملی تخصصی گردشگری کشاورزی، بحث ژئوتوریسم، اکوتوریسم و‌ گردشگری خوراک نیز جز برنامه‌های لرستان در حوزه گردشگری است.

حسن‌پور ادامه داد: در نوروز ۱۴۰۲ تلاش می‌کنیم با روش‌های نوین اطلاع‌رسانی، جاذبه‌های گردشگری لرستان را معرفی کنیم، در همین راستا امسال برای نخستین‌بار از اپلیکیشن لرستان سفر رونمایی و راه‌اندازی شد، به‌موجب این برنامه هر گردشگر با ورود به لرستان یک پیامک خوش‌آمدگویی و لینک نصب اپلیکشین را دریافت کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان عنوان کرد: در اپلیکیشن لرستان سفر لیست تمام نقاط گردشگری، مراکز اقامتی و هتل‌ها، محورهای گردشگری، مراکز پذیرایی و معرفی جاذبه‌های گردشگری بارگذاری شده و بر این اساس مسافران نوروزی در کمترین زمان راهنمایی می‌شوند و خدمات‌ دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011220309450

برچسب‌ها