ویژه‌برنامه نوروزگاه در اماکن تاریخی کرمان برپا می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: برای نوروز ۱۴۰۲ اجرای برنامه نوروزگاه در اماکن و سایت‌های تاریخی استان تدارک دیده شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، فریدون فعالی شنبه 20 اسفندماه 1401 اظهار کرد: اغلب اماکن تاریخی و گردشگری مانند باغ شاهزاده ماهان، ارگ تاریخی بم، مجموعه گنجعلیخان و غیره میزبان نوروزگاه در ایام تعطیلات نوروزی هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با بیان اینکه آیین‌ها و برنامه‌های متنوع فرهنگی در نوروزگاه اجرا می‌شود، بیان کرد: برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و غرفه‌های عرضه غذاهای محلی برای مسافران و گردشگران نوروزی که به استان کرمان سفر می‌کنند نیز پیش‌بینی شده است.

او افزود: برای معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان در ایام نوروز ۱۴۰۲، تعداد ۱۵۰هزار نسخه اقلام تبلیغاتی در بین مسافران نوروزی کرمان توزیع می‌شود.

فعالی ادامه داد: این اقلام تبلیغاتی شامل کتابچه معرفی جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان کرمان از جمله ۲۵هزار نقشه و ۸۰هزار بروشور درباره معرفی شهرستان‌های این استان، پوستر و کارت پستال است.

او ادامه داد: اقلام تبلیغاتی در مبادی ورودی شهرها، پایگاه‌های اطلاع‌رسانی، هلال احمر و اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری توزیع می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با بیان اینکه بیش از ۲۰ موزه مشارکتی و غیرمشارکتی در استان کرمان فعالیت دارند تصریح کرد: با توجه به اینکه راهنمایان گردشگری در این اماکن حضور دارند، گردشگران و مسافران نوروزی را می توان به دیگر جاذبه‌های گردشگری این استان راهنمایی کرد.

او گفت: سومین جشنواره نوروزی زیباترین هفت‌سین نیز در شهرستان کوهبنان (شمال استان) اجرا می‌شود که فراخوان آن منتشر شده و علاقه‌مندان می‌توانند تا ۲۸ اسفند در آن ثبت نام کنند.

فعالی افزود: سفره‌های برگزیده در خانه تاریخی آل طاها در کوهبنان برای بازدید گردشگران و مسافران نوروزی طراحی و گسترانیده می‌شود.

او خاطر نشان کرد: همچنین همزمان با نوروز ۱۴۰۲، دو طرح بزرگ گردشگری شامل یک واحد بوم‌گردی و دو کارگاه صنایع‌دستی در شهرستان زرند با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به پیش‌بینی آغاز سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفند خاطرنشان کرد: تمامی اماکن گردشگری، اقامتی و پذیرایی استان کرمان برای میزبانی از مسافران نوروزی آمادگی لازم را دارند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011220459764

برچسب‌ها