رصد مستقيم عرضه و فروش بليت هوایی به‌منظور برخورد با تخطی‌گران/ نرخ‌ها در سايت‌های فروش بليت اصلاح شد

پايش و رصد مستقيم عرضه و فروش بليت هوايی به‌منظور كشف موارد تخطی دفاتر خدمات مسافرت هوايی و شركت‌های هواپيمايی از نرخ‌های مندرج در نرخنامه مورخ 13 اسفندماه 1401 به‌صورت منظم انجام می‌شود.

به گزارش ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور، در تاریخ 23 اسفندماه 1401 رصد مشترك كارشناسان سازمان هواپیمایی كشوری و سازمان تعزیرات حكومتی از طریق جست‌وجو در سیستم‌های نمایش الكترونیكی بلیت انجام شد و با مراجعه به سایت‌های مختلف عرضه و نمایش بلیت و انطباق نرخ‌های نمایش داده شده با نرخنامه موصوف صورت گرفت.

در این پایش چندین مورد تخلف مربوط به دفاتر خدمات مسافرتی سایت‌های عرضه‌كننده الكترونیكی بلیت و شركت‌های هواپیمایی مشاهده شد كه مستندات مربوطه جمع آوری و ثبت شد و ضمن تنظیم صورت جلسه رسیدگی تعزیراتی به مراجع قضایی ارسال شد.

در فرآیند پایش امروز، تعدادی سایت كه دارای مجوز فروش الكترونیكی از این سازمان نبودند مشاهده شدند كه برای طی كردن تشریفات اداری مسدود شدن سایت و نمایه تجارت الكترونیكی به مراجع ذیربط معرفی شدند.

مشاهده تیم رصد این سازمان در بعد از ظهر امروز حاكی از اصلاح نرخ‌ها در بسیاری از سایت های نمایش و فروش بلیت بعد از انجام پیگیری‌های مربوطه بود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011227957408

برچسب‌ها