نصب تابلوهای راهنما و هشداردهنده در کنار پل‌های تاریخی لرستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از نصب تابلوهای راهنما و هشداردهنده در کنار پل‌های تاریخی استان خبر داد.

به‌ گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، عطا حسن‌پور امروز یکشنبه ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۱ ضمن بیان خبر فوق، اظهار کرد: با توجه به کثرت پل‌های تاریخی لرستان و عبور از مناطق صعب‌العبور، وجود تابلوهای راهنمای مسیر و خصوصا تابلوهای هشداردهنده و رفع خطر بر روی پل‌های تاریخی حائز اهمیت است که در این راستا برای اولین بار در استان این تابلوها در مسیر و نیز روی پل‌ها نصب شدند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان ادامه داد: از طرفی بسیاری از آثار تاریخی نیازمند حفاظت و مرمت هستند و اعتبار کافی برای همه کارهای مرمتی وجود ندارد لذا بنابر احتیاط لازم وجود تابلوهای هشدار دهنده در این آثار از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
او تاکید کرد: امیدواریم گردشگران برای ورود به پل‌های تاریخی لرستان توجه کافی به تابلوهای هشدار دهنده داشته باشند و به دور از هر گونه حادثه‌ای از این پل‌های تاریخی و زیبا بازدید کنند.
حسن‌پور با بیان اینکه استان لرستان با دارا بودن حدود ۱۰۰ پل تاریخی در فهرست آثار ملی به سرزمین پل‌های معروف است افزود: پرونده پل‌های تاریخی استان برای ثبت در فهرست جهانی در دست اقدام است که این مهم می تواند در راستای حفاظت این بناهای ارزشمند بسیار تاثیرگذار باشد.
انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401122830994

برچسب‌ها