نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در عمارت‌های تاریخی سنندج افتتاح شد

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: در آستانه فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۲ نمایشگاهی از آثار هنرمندان کردستانی در عمارت‌های تاریخی خسروآباد و خانه کُرد سنندج برپا شد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، منصور مهرزاد روز دوشنبه ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ در آیین افتتاح این نمایشگاه که با حضور معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و استاندار کردستان انجام شد، اظهار کرد: در این نمایشگاه آثاری حاصل ذوق و تلاش هنرمندان حوزه صنایع‌دستی استان در قالب ۴۲ غرفه در معرض دید بازدیدکنندگان و مسافران و گردشگران نوروزی قرار گرفته است. 

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: گلیم، تولیدات چوبی و نازک‌کاری، زیورآلات سنتی، سفالگری، کلاش، ارغوان‌بافی، معرق فلز، نقاشی روی سفال و... از جمله آثاری هستند که در این نمایشگاه معرفی و عرضه می‌شوند. 

او هدف از برپایی این نمایشگاه را ترویج و توسعه صنایع‌دستی بومی بیان کرد و گفت: این نمایشگاه از ۲۹ اسفندماه لغایت ۱۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ در دو نوبت صبح و عصر پذیرای بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020103348678

برچسب‌ها