بوم‌گردی‌های شهداد آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بخش شهداد گفت: با توجه به همزمانی تعطیلات نوروزی با ماه مبارک رمضان، تمهیدات لازم برای حضور گردشگران در بخش شهداد اندیشیده شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، حجت ابراهیمی‌زاده چهارشنبه دوم فروردین‌ماه 1402 با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری بخش شهداد اظهار کرد: شرایط آب و هوایی، نزدیکی شهداد به کرمان و وجود بقعه متبرکه امام زاده زید (ع) این منطقه را برای سفر روزه‌داران پس از اذان ظهر به انتخابی عالی تبدیل کرده، به گونه‌ای که روزه‌داران می‌توانند عصر را از زیبایی‌های سیرچ، اندوهجرد و بیابان لوت لذت ببرند و روزه خود را با افطار در بوم‌گردی‌ها و رستوران‌های شهر شهداد باز کنند.

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بخش شهداد آسمان پرستاره باغشهر شهداد را از جاذبه‌های گردشگری برشمرد و بیان کرد: امکان بازدید از آب انبار حاج محمدتقی به عنوان بزرگ‌ترین آب انبار جنوب شرق ایران و تعدادی از آثار تاریخی با تامین روشنایی در ساعات شب فراهم شده است.

ابراهیمی‌زاده به برنامه‌های فرهنگی در امامزاده زید(ع) از جمله نوبت نوازی نقاره قبل از غروب آفتاب و در آستانه اذان مغرب اشاره کرد و گفت: نماز جماعت علاوه بر بارگاه امامزاده در مساجد شهر نیز برگزار می‌شود.

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بخش شهداد بر رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و اصول ایمنی و محیط زیستی برای حضور در بیابان لوت و نقاط گردشگری تاکید و خاطرنشان کرد: تلاش همه مسئولان و مردم در بخش شهداد، سفری ایمن و خاطره‌انگیز برای گردشگران است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020103459401

برچسب‌ها