بیش از ۵۱ هزار گردشگر در کهگیلویه و بویراحمد اسکان یافتند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از روز بیست و هشتم اسفند سال ۱۴۰۱ تاکنون ۵۱ هزار و ۵۵۲ گردشگر در این استان اسکان یافته است.

 

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، سعید طالبی پور گفت: این تعداد گردشگر در هتل ها، مهمانسراها، مدارس و اقامتگاه های بومگردی کهگیلویه و بویراحمد اسکان داده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از روز بیست و پنجم اسفند سال ۱۴۰۱ تاکنون ۲۶۳ هزار و ۷۵۱گردشگر از جاذبه های طبیعی،تاریخی و مذهبی استان بازدید کرده است.

طالبی پور افزود: ۸۰ هزار و ۲۴۹ نفر از جاذبه های گردشگری استان در روز چهارم فروردین بازدید کردند که از این تعداد ۱۲ هزار و۴۷ نفر در مکان های اقامتی اسکان داده شدند.

او بیان کرد: روستای کریک در شهرستان دنا، منطقه شلالدون باشت، بارگاه حضرت بی بی حکیمه (س) در گچساران ،آبشار یاسوج و چشمه بلقیس چرام از شلوغ ترین جاذبه های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در تعطیلات نوروز امسال بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد  ادامه داد: بیش از ۱۲۰ مجموعه گردشگری در سطح استان شامل اردوگاه های تفریحی، خانه های مسافر و بوم‌گردی ها در ایام نوروز ۱۴۰۲ فعال است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: ۴۹۰ اتاق، متشکل از یکهزار و ۶۱۹ تخت در کهگیلویه و بویراحمد آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی شده است.

سالانه بیش از یک هزار گردشگر خارجی و چند میلیون گردشگر ایرانی از جاذبه های این استان دیدن می کردند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020105400552

برچسب‌ها