موزه هفت‌تپه مجهز به راهنمای شنیداری شد

راهنمای شنیداری موزه هفت‌‎تپه برای گردشگران نوروزی راه‌اندازی شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، عاطفه رشنویی، مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه گفت: در سال گذشته برنامه کاربردی راهنمای شنیداری محوطه میراث‌جهانی چغازنبیل با همکاری شرکت دانش‌بنیان "آرکا" انجام گرفت و مورد استقبال بازدیدکنندگان واقع شد. با استقبال از این برنامه، تصمیم گرفتیم راهنمای صوتی برای موزه هفت‌تپه در صدر برنامه‌های نوروزی امسال باشد.

او ضمن اشاره به رواج استفاده از Qr code در دنیای امروز، افزود: خوشبختانه امروزه استفاده از فن‌آوری‌های جدید، راحت‌تر و سریعتر در دسترس عموم مردم قرار می‌گیرد. یکی از این فن‌آوری‌ها، تعریف Qr code  با اهداف مختلف است که در محوطه‌های تاریخی و موزه‌ها نیز کاربرد فراوانی پیدا کرده است. خواندن متن کامل معرفی ویترین‌ها و اشیای درون آن‌ها برای بعضی از گردشگران دشوار و یا خارج از حوصله آنان است و بسیاری از بازدیدکنندگان ترجیح می‌دهند اطلاعات موزه را بشنوند.

مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه اضافه کرد: راهنمای شنیداری موزه هفت‌تپه، یک فایل صوتی است که بازدیدکنندگان می‌توانند در هنگام تهیه بلیط و یا در زمان بازدید، از طریق اسکن بارکدهای موجود، آن را دریافت کنند و در هنگام بازدید، گوش دهند.

او در ادامه با تأکید بر این‌که موزه‌ها باید فرصت‌های برابر برای همه افراد جامعه فراهم آورند، بیان کرد: یکی از اهداف ما در موزه هفت‌تپه، فراهم کردن بستری است که همه افراد جامعه بتوانند از بازدید موزه، بهره ببرند که راهنمای شنیداری، قدمی کوچکی برای بهره‌مندی بازدیدکنندگان روشن‌دل از موزه هفت‌تپه شمرده می‌شود.

رشنوئی در پایان، ضمن آرزوی سالی نیکو برای همگان، ابراز امیدواری کرد که در سال پیشرو بتوان از فن‌آوری‌های بیشتری برای تسهیل‌گری در موزه هفت‌تپه و محوطه‌های چغازنبیل و هفت‌تپه بهره برد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020106478132

برچسب‌ها