مستند «دزفول» در نوروز اکران شد

فیلم مستند دزفول به شکل مردمی در سالن مجتمع فرهنگی و سینمایی همزمان با سال جدید اکران شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، حمیدرضا خادم سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دزفول، با اعلام این خبر گفت: باتوجه به جایگاه تاریخی و فرهنگی شهر دزفول، فیلم مستندی توسط محمد فروتن با نگاهی به مباحث میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تولید و هم‌زمان با سال جدید با حضور جمع زیادی از مردم به اکران عمومی رسید.

او ادامه داد: پرداختن به بقاع متبرکه سبزه‌قبا، جعفربن طیار و موضوع کپوبافی، قلم‌نی دزفول، مواریث فرهنگی شهر و روایت‌های بخشی از دوران دفاع‌مقدس، از جمله موارد قابل توجه در این مستند است.

محمد فروتن کارگردان این اثر نیز که اصالتاً لرستانی و بزرگ شده شهر اندیمشک در خوزستان است، درخصوص تولید این مستند گفت: در آغاز، مجوز ساخت یک فیلم 42 دقیقه‌ای را برای ما صادر کرده بودند که در میانه تصویربرداری به یک سرهنگ یادگار دوران دفاع مقدس برخوردیم و کلام و شکل روایت این قهرمان ما را بر آن داشت تا مسیر دیگری را در پیش بگیریم و با یک رویکرد تازه و نقل روایت‌های شنیدنی دوران جنگ تحمیلی، فیلم را تا مرز 84 دقیقه به اکران عمومی برسانیم.

او با این توضیح که کارگردانی، تدوین، صداگذاری و سرمایه‌گذاری این مستند را خود به‌صورت شخصی بر عهده داشته، ادامه داد: طرح ساخت این فیلم از یک سال پیش آغاز و با وجود سختی‌ها و مرارت‌هایی که در زمان ساخت فیلم متحمل شدیم، سرانجام این اثر را به مرحله اکران عمومی رسانده و دین خود را به دزفول ادا کردیم.

فروتن که خود از خانواده شهدا است و دوران جنگ هشت ساله را با اسارت دایی و شهادت برادر «شهید بیژن فروتن» به خوبی درک کرده است، افزود: تنها دلیل ساخت این فیلم ادای احترام به مردم دزفول و کسانی است که در دوران موشک‌باران بعثی‌ها شهر را رها نکردند و تا پایان کنار شهر ایستادند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402010647895

برچسب‌ها