ضرورت سامان‌دهی زائرسراهای سازمان اوقاف و امور خیریه برای اقامت مسافران

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: با توجه به استقبال مسافران از زائرسراهای سازمان اوقاف و امورخیریه این‌ مکان‌های معنوی برای استفاده مردم سامان‌دهی شود.

به‌گزارش ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور، حجت‌الاسلام سیدمحمدکاظم موسوی متقی امروز یکشنبه 6 فروردین‌ماه 1402 در جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور گفت: بحث گردشگری زیارت مورد توجه قرار گرفته و  سهمی از اسکان در طول سال به این نوع گردشگری اختصاص داده شده است.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: در طول سال 150 میلیون بار زیارت از بقاع متبرکه انجام می‌شود. این آمار جدا از زیارت امام رضا‌ (ع)، حضرت معصومه (س)، شاچراغ و سایر مکان‌های زیارتی که تولیت جدا دارد، است.

او تصریح کرد: قبل از شیوع کرونا در ایام نوروز حدود 28 میلیون نفر از بقاع متبرکه زیارت کردند. ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور موضوع زائرسراها را مد نظر قرار دهد. اقبال مردم به زائرسراها به دلیل هزینه و فضای معنوی که دارند، زیاد است. از ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور و معاونت گردشگری تقاضا دارم سامانه‌ای برای سامان‌دهی زائرسراها راه‌اندازی شود تا مردم بتوانند از این فضای معنوی بیشتر استفاده کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020106640282

برچسب‌ها