اواخر هفته آینده شاهد یخبندان هستیم/ احتمال ریزش سنگ در محورهای کوهستانی با وزش شدید باد

کارشناس هواشناسی گفت: اواخر هفته بعد از سمت آذربایجان شرقی سامانه سردی وارد کشور می‌شود که موجب یخبندان در بسیاری از مناطق خواهد شد. اواخر هفته نیز در کنار کرانه دریای خزر شدت بارندگی‌ها افزایش خواهد داشت.

به‌گزارش ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور، محمد اصغری درباره وضعیت هوا در سراسر کشور گفت: در ساعاتی قبل سامانه بارشی جدید وارد کشور شد. استان‌های ایلام، خوزستان، لرستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد درگیر بارندگی شدند، هر چه به سمت جلو پیش می‌رویم بر ناپایداری‌ها بیشتر و شدت بارندگی‌ها افزایش می‌یابد. هشدار نارنجی برای این استان‌ها به دلیل سیلاب، طغیان رودخانه‌ها و گرفتگی معابر صادر کردیم.

کارشناس هواشناسی افزود: استان‌های مانند فارس و شمال غرب استان و استان‌هایی مانند بوشهر، مرکزی، همدان، کردستان، آذربایجان شرقی و غربی، قم، تهران، البرز، قزوین، زنجان و اردبیل شدت بارندگی‌ها قابل توجه است. استان‌های اصفهان، یزد، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و سمنان منتظر بارندگی باشند.

او تصریح کرد: استان‌های خراسان شمالی، جنوبی، زنجان و خراسان رضوی نیز بارندگی خواهند داشت. همچنین فردا برای استان‌های تهران، قزوین و البرز هشدار نارنجی صادر کردیم به همین منظور مسافران از اتراق اطراف رودخانه‌ها خودداری کنند. از پدیده‌ای که بسیار نگرانیم، وزش باد است که احتمال ریزش سنگ را در جاده‌های کوهستانی مهیا می‌کند. این وضعیت را در روزهای آتی در محورهای چالوس، هزار و فیروزکوه خواهیم داشت به همین منظور مسافران با احتیاط رانندگی کنند.

اصغری گفت: اواخر هفته بعد، از سمت آذربایجان شرقی سامانه سردی وارد کشور می‌شود که موجب یخبندان در بسیاری از مناطق خواهد شد و اواخر هفته در کنار کرانه دریای خزر شدت بارندگی افزایش خواهد داشت.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020106640441

برچسب‌ها